OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. ARBETSUPPGIFTER Hjälp! I normala fall är det vi som står för hjälpen och löser akuta situationer i samhället. Nu är det du som kan hjälpa oss med att utöka vår Utvecklings- och digitaliseringsavdelning i rollen som Supporttekniker. Drivs du också av att hjälpa andra? Har du fallenhet och ett brinnande (förlåt, vi kunde inte låta bli) intresse för IT och teknik? Då kanske vi är något på spåren! I rollen som supporttekniker kommer du vara en del av enheten som består av ett flertal medarbetare som idag handhar hela RSG:s IT-miljö. Du kommer att vara första kontakt för våra användare via telefon, ärendehanteringssystem och personliga möten. Arbetet kommer bland annat bestå av att supporta medarbetare med enklare felsökningar, konfigurering och installation av IT-utrustning. Vardagen kommer även innefatta redigering och administrering av konton och behörigheter i Active Directory, återställa och tilldela lösenord men även andra administrativa arbetsuppgifter. För att trivas i rollen söker vi dig som är en serviceinriktad doer. Du tvekar inte att lyfta luren när någon ringer för att få hjälp och öppnar gladeligen när någon knackar på din dörr. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga att guida användaren gör att IT-djungeln upplevs mindre snårig. Din förmåga att se samband, förståelsen för rutiner, dokumentation och viljan att utvecklas inom IT går hand i hand med vår tanke om att alltid göra vår verksamhet lite bättre, därför söker vi dig som med ditt utvecklingsorienterade angreppssätt driver oss framåt och står bakom våra värdeord trygghet, säkerhet och omtanke. KVALIFIKATIONER Krav • Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support • Tekniskt intresse • Mycket god svenska i tal och skrift • God engelska i tal och skrift • B-körkort Meriterande • Gymnasial IT/datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning • Arbetserfarenhet från offentlig sektor • Arbetserfarenhet från arbete i större organisationer • Arbetserfarenhet av Active directory • Kunskap inom Microsoft Office Även om vi uppskattar utbildningar och certifikat så ser vi främst till personligt engagemang, driv och intresse. ÖVRIGT Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare