OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Produktionsledare/Eventkoordinator till Bonnier News!
Eventkoordinator Produktionsledare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Är du positiv, strukturerad, prestigelös, ordningsam och duktig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter? Älskar du event och att leverera service av världsklass? Då kan det vara dig vi söker. För Bonnier News räkning söker vi en Produktionsledare/Eventkoordinator! OM TJÄNSTEN Som produktionsledare kommer ditt huvudansvar vara att leverera och säkerställa att produktionen av konferenser/frukostar/prisutdelningar/digitalt mfl genomförs på bästa möjliga sätt. Du kommer att samarbete i flera olika projektgrupper bestående av: produktionsledare (sammankallande), projektledare (innehåll-affärsfokus), en marknadsförare, en partnersäljare, en säljkoordinator samt en AD. I rollen kommer du att tillhöra en avdelning bestående av ca 50 personer, som tillsammans sitter i Bonnier News lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm. Avdelningen jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag till följd av ett föräldrarvikariat som förväntas pågå 11 månader. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som produktionsledare kommer du att arbeta med flertal varumärken och event parallellt. Det är viktigt att du kan arbeta i team då varje event genomförs i projektteam (se ovan). Vi är sist i ledet och det krävs extremt mycket lyhördhet och tålamod. Rollen innefattar en hel del långa dagar, tidiga mornar och periodvis extremt högt tempo. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: * Sammankallande i projekten och ansvarig för kostnaderna i projektets budget. * Ansvara för löpande avstämningar och beställningar med mötesanläggning, teknikbolag, dekorbyrå och övriga leverantörer. * Ta in offerter, beräkna kostnader och ansvara för att passande lokal/studio bokas. * Planera bemanning och vilka resurser som behövs för genomförandet. Informera berörd personal innan och ansvara för genomgång på plats. * Säkerställa kvaliteten av allt material som visas under eventet/sändningen och att det är korrekt * Övergripande ansvarig för helheten under genomförandet. Ytterst ansvarig och beslutsfattande för den tekniska körningen, för att lotsa moderatorer/talare genom programmet och instruera för bästa möjliga resultat. Även för logistik och förtäring samt för att anlitade leverantörer fullföljer sina uppdrag. * Ansvara för körschema där tekniska detaljer specificeras och flödet på scen framgår. * Behjälplig även på kollegors event i form av körproducent, registrering, scenvärd osv. VI SÖKER DIG SOM - Har gymnasieutbildning och utbildning inom event eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Yrkesvana är mycket meriterande. - Har tidigare erfarenhet av administration och service - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och gärna även Google Workspace (drive, mejl, dokument) - Har mycket god datavana då du kommer arbeta i digitalt baserade plattformar varje dag. - Är en van beställare av tjänster som att boka lokal, teknik osv. Meriterande: - Eftergymnasial utbildning - Kunskaper i indesign och Photoshop är ett plus. Även så ett kreativt öga. - Eventerfarenhet - Körproducent - Vana vid digitala event - Kunskap i Swoogo eller van att hantera system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad med ett lösningsorienterat förhållningssätt och prestigelös. Du är självgående, initiativrik och tycker om att ha många saker på gång samtidigt. Du ska ha mycket god planeringsförmåga samt vara strukturerad och noggrann. Du behöver vara stresstålig och anpassningsbar. Du måste älska event, administration och människor. Tjänsten innefattar en hel del tidiga mornar och långa dagar och periodvis högt tempo med många event att hålla reda på samtidigt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Läs mer om Bonnier News här.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk