Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Lernia Bemanning en transportledare för uppdrag hos GDLAnläggning & Miljö AB i Helsingborg. Här får du chansen att jobba i ett kompetent och stöttande team med kollegor som har roligt tillsammans. Låter det som något för dig?
Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Det centrala i rollen är att samordna utbokningar av våra transport- och maskinresurser till kunder och uppdrag.
Det innebär att:
• Operativt och indirekt styra anläggning- och kranbilar, maskiner och asfaltstransporter.
• Koordinera större transporter där flera åkerier är inblandade
• Taxera/fakturera och hantera avräkningar i Mobilast. (standardsystem som används för att boka, planera, fakturera.
• Hantera ordermottagning för container och avfall, transportleda.
• Vara en del av hela kundtjänst och lägga order i Mobilast.
• Lämna enskilda priser och enklare offerter
• Understödja och kunna leda övriga grenar under frånvarotider och semester från ordinarie personal.
• Samarbeta/samverka med externa avfallsanläggningar och bergtäkter
Om GDL Anläggning & Miljö AB
GDLAnläggning & Miljö AB är verksamt i Sverige och arbetar både lokalt och rikstäckande. Verksamheten består av ett starkt koncept med erbjudande transporter, entreprenadmaskiner och återvinning. GDLAnläggning & Miljö AB har en mycket stark position i södra Sverige med 14 platskontor varav huvudkontoret i Helsingborg. Antalet medarbetare är ca 60 och antalet samarbetspartners – transport- och maskinägare är ca 200 som sysselsätter över 500 fordon och maskiner.
Teamet i Helsingborg består av 7 medarbetare varav 2 transportledare.
Gå till www.gdlam.se för att få reda på mer om verksamheten.
GDL´s förhoppning är ni ska bli kollegor på längre sikt vilket innebär att det för rätt person och med förväntad affärsutveckling finns goda förutsättningar för fortsatt anställning hos GDL.
Övrigt om tjänsten
Heltid, dagtid. Måndag-fredag 7–16:30.
Tillträde enligt överenskommelse men senast v12. Uppdraget beräknas pågå 1 år med möjligheter till förlängning.
Om dig
Till uppdraget söker vi dig som tidigare har arbetat som transportledare och med beskrivna arbetsuppgifter men har du annan erfarenhet där du hanterat bokningar, samordnat och fördelat resurser, förberett fakturaunderlag etc. är du välkommen att söka.
Du har mycket goda datorkunskaper och uppskattar att arbeta digitalt i såväl datorer, läsplattor som telefoner. Meriterande om du tidigare arbetat i Mobilast logistiksystem.
Det är viktigt att du kommunicerar både tydligt och begripligt, hittar lösningar och våga fatta beslut.
Som en av oss
Som anställd bemanningskonsult hos oss på Lernia får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryteringsansvarig Peter Sandqvist via e-post:
[email protected] om du har några frågor eller funderingar.
Sista ansökningsdag: fredag 7/2
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!