Arbetsbeskrivning
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!
Kommunledningskontoret svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, kommunikation, samhällsledning, kvalité och IT.
Karlskoga kommuns servicecenter är vägen in till oss i kommunen för invånare, företagare eller besökare. Vi söker nu en verksamhetssamordnare som vill vara med och ge våra medborgare en positiv och professionell service samt bidra till den fortsatta utvecklingen för verksamheten. Karlskoga kommuns servicecenter är den del av kommunstyrelsens ledningskontor som svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetssamordnare hos oss på Karlskoga Servicecenter kommer du att spela en nyckelroll i att förbättra och effektivisera våra arbetsmetoder samt driva digitaliseringsutvecklingen inom arbetsgruppen. I rollen ingår även ett spännande och utvecklande uppdrag som systemförvaltare, där du ser till att våra system fungerar samt används på ett effektivt sätt för att bäst kunna tjäna kommunens invånare.
Vi erbjuder en dynamisk och välkomnande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utveckla. Du får möjlighet att arbeta med engagerade kollegor i en framåtsträvande organisation och en chans att bidra till samhällsnyttan genom att förbättra kommunala tjänster och driva digitalisering.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team på Karlskoga Servicecenter!
KVALIFIKATIONER
Du har som minst gymnasiekompetens. Du innehar även grundläggande datakunskaper.
Du är handlingskraftig och ansvarstagande med ett genuint intresse för tekniska frågor. Du har starka sociala färdigheter och trivs med samarbete, samt ser värdet i att utvecklas tillsammans med andra och förstår vad kunden i fokus innebär.
För att lyckas i rollen behöver du kunna växla mellan ett övergripande helhetsperspektiv och en förmåga att fördjupa dig i detaljer att både zooma in och ut. Det är avgörande att du kan sätta dig in i verksamhetens och människors behov för att säkerställa att lösningarna du bidrar med verkligen skapar värde för både medarbetare och invånare.
Vi ser att du är strukturerad med en naturlig förmåga att hantera ett varierande arbete med många olika uppdrag parallellt. En viktig del av rollen är att anpassa din kommunikation till olika målgrupper för att skapa både trovärdighet och förståelse för den information du förmedlar. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
Utöver detta värdesätter vi att du har en klok inställning till ditt eget arbete för att utvecklas både professionellt och personligt. Du ser laget före jaget och trivs med att arbeta i team för att nå gemensamma mål.
Erfarenhet av sytemförvaltning, offentlig verksamhet och/eller projektledning är meriterande.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan ske under rekryteringsprocessen.
Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.