ServiceNow Administrator
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Scrum Master Administratör
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en ServiceNow Adminstratör.

Uppdragsbeskrivning

Som adminstratör kommer du att jobba med att driva förändrings- och förvaltningsaktiviteter inom plattformen. Din roll består av att vara med och förstå verksamhetens krav, förvalta produkter / applikationer i plattformen enligt ’Best Practices’ från ServiceNow. Du kommer jobba tätt tillsammans med kundens lösningsarkitekt samt övriga i teamet för plattformen och processansvariga, samt ha viss dialog med verksamheten gällande support.

I uppdraget innefattas både förvaltning, dvs hantera supportärenden, incidenter och andra systemadministratörs uppgifter.

Din profil

Rollen innebär att du kommer vara delaktig i den tekniska konfigurationen av plattformen, samt förvalta införda lösningar tillsammans med våra process- och applikationsägare. Du bör ha erfarenhet av SaaS-plattformsarkitektur liksom traditionell IT-infrastruktur. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att driva och dokumentera arbete kring konfiguration- och anpassningar. Kunden använder ITIL som ramverk för processer och SAFe som ramverk för utveckling. Det är önskvärt att du har erfarenhet av de ramverken.

I din roll ansvarar du för:

  • Inkomna ärenden, service Requests och incidenter
  • Hantering av foundation data för plattformen
  • Teknisk konfigurering samt förvalta införda lösningar tillsammans med process- och applikationsansvariga
  • Problem Root cause och dataanalys samt lösningsförslag
  • Kommunikation och hantering av knowledge artiklar som hjälper våra användare och team
  • Monitorera prestanda av plattformen via ServiceNow verktyg
  • Dataanalys för att ser över inflöden, trender och ge förslag till automatiseringar och andra förbättringar
  • Patchhantering och uppgradering – admin och koordinering av detta
  • Enklare utvecklingsärenden
  • Till viss del agerar som Scrum Master i teamet

Skallkrav:

  • ServiceNow Foundation (Sys Admin)
  • 1 års erfarenhet av förvaltning av ServiceNow plattformen.

Börkrav:

  • ITIL erfarenhet
  • Kompetens/erfarenhet av Best Practices från ServiceNow
  • Kompetens eller tidigare erfarenhet inom infrastruktur, CMDB och Discovery
  • Erfarenhet inom BCM modulen (Business Continuity)
  • Scrum Master erfarenhet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
23 dec
HR HR-assistent Administratör HR-controller HR-administratör
13 dec
Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec