Helpdesk Manager
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Chef
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Det vi gör på Tech spelar en avgörande roll i att förverkliga Apotekets affärsstrategi. Vi strävar efter att vara en ledande aktör i vår bransch och möta de utmaningar som följer med snabba förändringar inom organisationen och omvärlden. Som ledare på Apoteket Tech bidrar du till vårt uppdrag – att skapa bättre hälsa för varje individ och samhället i stort.

Vi söker nu en Helpdesk Manager som kombinerar teknisk kompetens med starkt ledarskap för att ta vår IT-support till nästa nivå.Helpdesk manager på ApoteketSom Helpdesk Manager ansvarar du för att leda och utveckla vår helpdeskorganisation, säkerställa högkvalitativ IT-support och driva innovation i våra tjänster. Rollen rapporterar till Head of Digital Infrastructure, IT-Security and Operationsoch innebär nära samarbete med andra IT-funktioner och verksamheten i stort.

Dina huvudsakliga arbetsområden

  • Leda, coacha och utveckla helpdesk-teamet
  • Säkerställa snabb och effektiv hantering av ärenden enligt ITIL-processer och SLA:er
  • Optimera och automatisera servicedeskens arbetsflöden och rutiner för att förbättra effektiviteten och användarnöjdheten
  • Samarbeta med verksamheten för att optimera tjänsteleveranser och förbättra användarupplevelsen
  • Analysera prestanda genom KPI:er och SLA-rapporter samt presentera förbättringsförslag
  • Driva initiativ för att utveckla tjänsteleveranser och säkerställa att vi är redo för framtidens tekniska utmaningar

Dina kompetenserVi söker en erfaren och engagerad ledare med teknisk förståelse och dokumenterad erfarenhet av att utveckla team, gärna inom helpdesk eller IT-support. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och inspirera ditt team. Du är nyfiken och vågar ifrågasätta befintliga rutiner samtidigt som du letar efter innovativa tekniska möjligheter för att förbättra processer och användarupplevelsen.

Utöver detta vill vi att du har

  • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, inom helpdesk eller IT-support
  • Erfarenhet av att driva förändringsinitiativ och implementera förbättringar
  • Förståelse för IT-infrastruktur och tjänster
  • Goda kunskaper inom ITIL-processer och erfarenhet av helpdesk-verktyg.
  • ITIL-certifiering är meriterande
  • Erfarenhet av att implementera automatiseringslösningar eller självbetjäning i servicedeskar är meriterande

När det känns rätt

Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!

Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till Apoteket!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk