WaterAid söker en administratör med ansvar för givarservice
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Administratör
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om WaterAid

WaterAid Sverige är del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1 400 kollegor verkar vi i 30 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030.

WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och globalt.

WaterAid Sverige har hög medarbetarnöjdhet och är en arbetsplats där medarbetare skattar inkludering, eget inflytande, bemötande, ledarskap, innovationskultur, samarbete med kollegor, hållbar arbetsbelastning och generell trivsel mycket högt. Vi erbjuder olika typer av kompetensutveckling, vi har en generös friskvårdspeng och en friskvårdstimme per vecka samt många olika typer av inspirerande personalaktiviteter.

WaterAid vill vara en arbetsplats som är attraktiv för alla, eftersom vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrund gör oss ännu starkare och välkomnar därför alla ansökningar till denna roll.


Din roll

Insamlingsadministratör med ansvar för givarservice.

Dina arbetsuppgifter:

• Medverka till administration, underhåll, utveckling och kvalitetssäkring av befintligt och ett nytt CRM-system.

• Medverka till utveckling av givarprocesser och flöden mellan olika system och plattformar samt samarbete med ekonomiavdelningen.

• Ansvara för givarservice, till exempel löpande administration, kommunikation, epostmeddelanden, filhantering och registrering.

• Ansvara för att sköta administrationen av registrering, betalningar och utskick av beställningar från gåvoshoppen.

• Hantera filer och statistik kopplat till administrativa processer inom insamlingsarbetet och löpande samarbete med externa partners och leverantörer.

• Samverka med berörda kollegor vid nya betallösningar och implementering av nya plattformar och digitala funktioner som kopplas till CRM.

• Säkerställa och kvalitetssäkra att gåvoflöden fungerar vid insamlingsaktiviteter och kampanjer.


Personliga egenskaper och kvalifikationer

• Du är en noggrann person som har kunskaper i Microsoft Officepaketet och särskilt inom Excel.

• Du bör ha minst ett års erfarenhet av arbete med administration.

• Du bör ha minst ett års erfarenhet av arbete med givarservice eller kundservice.

• Du har arbetat med ett CRM-system och/eller TMS-system.

• Du har en stark känsla för service.

• Du ska kunna arbeta obehindrat på svenska och engelska.

• Du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker.

• Du är en lagspelare som gillar att samarbeta inom och över avdelningsgränser.


Utöver det är det meriterande om du:

• Har erfarenhet av att arbeta på eller med insamlingsorganisationer.

• Har erfarenhet av digitala verktyg som t. ex. Shopify,

• Kan tala och skriva på norska eller danska.


Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är på heltid med 38 timmars arbetsvecka. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig från slutet av april till 31 januari 2026. WaterAid Sverige har Fremias tjänstemannaavtal som kollektivavtal. Du rapporterar till enhetschefen för privat insamling.

Vi har en generös hybridpolicy som syftar till att skapa en hållbar balans mellan arbete och fritid. Placeringsorten är Stockholm och det är möjligt att arbeta både hemifrån och från WaterAids kontor i Solna. Från våren 2025 kommer WaterAid att byta kontor till nya lokaler nära Gullmarsplan.

På WaterAid tar vi safeguarding på största allvar och vi gör vårt yttersta för att inte sårbara unga och vuxna ska utsättas för någon form av skada eller brott. I samband med rekrytering utför arbetsgivaren därför bakgrundskontroller via Lexbase samt genomför en CV-verifikation.


Ansökan

Skicka din ansökan, CV och personligt brev senast den 22 januari 2025.


Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
23 dec
HR HR-assistent Administratör HR-controller HR-administratör
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec
Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec