Team Lead: Servicedesk
Skicka ansökan 169 dagar kvar
Teamledare
169 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden.

Under 2025gör vi stora satsningar på att vidareutvecklar och bygga ut vår servicedesk och dess funktioner, vi söker därför förstärkningar för att bredda ochstärka teamets kompetens.

SomTeam Lead för vårt Servicedesk team kommer du tillhöra vår IT-avdelning där du tillsammans med ditt teamansvarar för att SOS Alarms medarbetare har de bästa förutsättningarna för att utföra sitt arbete samt att specifika kundgrupper får rätt information vid potentiella IT-Incidenter. Vår servicedeskär kontaktytan mellan användarna och IT, ditt team tar emot ärenden som ni prioriterar och eller löser direkt när de rör sigom enklare felsökning av exemplevisnätverk, Windows 10/11, Office 365, hårdvara och kontohantering i AD, som en first-line support funktion. Servicedesk teamet är ansiktena utåt för IT-avdelningen och arbetar tätt ihop med vår infrastrukturavdelning för att erbjuda användarsupport och kommunicera för attse till att rätt info vid incidenternår rätt mottagare. Som Team Lead leder ochstöttar du ditt team i det dagliga arbetetsamt stöttarchefen för IT-Arbetsplats

Vi söker digsom är nyfiken på både ledarskap och teknik samt ärhungrig när det kommer till att lära sig nytt. För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personlighet där vi ser att du är förtroendeingivande, ansvarstagande, snabblärd, ambitiös och en lagspelare. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga såväl inom som utanför teamet och att du drivs av att vara behjälplig, sprida kunskap och kommunicera internt såväl som externt. Vi ser gärna att du vågar ta för dig och är en person som ser förbättringsmöjligheter och tar initiativ.

Vi förväntar oss att du har åtminstone3 års erfarenhet av likande roll, inom support som innefattar intern och extern kommunikation vid incidentersamt ärendeprioritering. Vidare är det viktigt att du har förståelse för teamets arbete och kan vara behjälplig och hoppa in när så behövs, därför behövserfarenhet av:

· Kontohantering AD samt Azure

· Windows 10/11

· iOS/Android

· PC hård/-mjukvara

· Enklare hantering av telefoniärenden

· Enklare felsökning

Då denna tjänst har säkerhetsklassning är svenskt medborgarskap och goda kunskaper i svenska språket ett krav.

Avslutningsvis så hoppas vi att du vill vara med och bidra med positiv energi och god stämning till dina kollegor.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Har du frågor? Kontakta Claudia Sundberg, [email protected]

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk