Som medarbetare på Mimer är du en viktig del av vår vision – att skapa hemlängtan och framtidstro. För att lyckas måste vi kvalitetssäkra våra processer, våga tänka innovativt och utveckla nya smartare lösningar. Totalt är vi cirka 180 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värderingar; omtanke, nytänkande och engagemang.
Om rollenSom upphandlare genomför du självständigt upphandlingar i nära samarbete med kravställare ute i verksamheten. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud, avtalsskrivning och utvärdering av ingångna avtal. I arbetet ingår även att vara delaktig i utvecklingen av inköpsenheten, informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor samt att förvalta avtal i dialog med avtalsägare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Profil
Meriterande
Vi tror att du:Är en person som värdesätter samarbete med andra. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar självgående, men relaterar till andra på ett lyhört och konstruktivtsätt. Du har en förmåga att förstå och tillämpa affärsmässiga principer och vet hur du ska prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser positivt på att du kommer med nya idéer, tänker nytt och vågar testa nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med möjlighet till en hybridlösning där vi ser att du spenderar minst tre dagar på kontoret. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdag är 13 januari.