Interimchef Infocenter
Skicka ansökan 93 dagar kvar
Interimschef
93 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ledare med dokumenterad bakgrund inom chefskap och personalansvar? Har du en stark passion för att stödja och utveckla medarbetare samt skapa en arbetskultur präglad av tillit, trygghet och trovärdighet? Har du dessutom erfarenhet av att utveckla och förbättra administrativa rutiner? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig!

Vi söker just nu en interimchef på 50% till Linköpings universitets Infocenter. Infocenter fungerar som universitetets centrala kontaktpunkt för studenter, besökare och anställda. Deras uppdrag är att ge ut allmän information om universitetet, svara på studieadminsitrativa frågor, ge viss IT-support, samt hantera telefoni och växelservice för universitetet. Verksamheten erbjuder service både fysiskt på campus och via ett digitalt ärendehanteringssystem. I dag består teamet av 11 medarbetare: 10 administratörer och en koordinator. 

Din roll som interimchef innebär att:

  • Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
  • Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
  • Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.

Vi ser att du som person är serviceinriktad och har en god förmåga att bygga nätverk och etablera förtroendefulla samarbeten inom en komplex organisation. Du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Rollen innebär en spännande utmaning där du når framgång om du kan balansera mellan att utmana men samtidigt vara flexibel och inlyssnande gentemot uppdraget och organisationen. I en föränderlig kontext kan du se möjligheter i förändringar, tillfällen att påverka framåt. Med ett helhetsperspektiv kan du snabbt växla mellan både strategiska och operativa frågor. LiU har både nationella och internationella målgrupper, därför är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

  • Omfattning: 50%
  • Startdatum: Slutet av februari 2025
  • Varaktighet: Cirka 1 år
  • Möjlighet finns både för dig som vill arbeta som underkonsult via eget bolag eller som konsult anställd via Randstad.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Ansök redan idag!

Ansvarsområden

  • Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
  • Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
  • Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.

Kvalifikationer

  • Utförandet av uppdraget ska ske på plats hos beställaren.
  • Chefs-/ledarerfarenhet
  • Erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner
  • Erfarenhet av att leda i förändring
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:

  • Erfarenhet av att utveckla kundservice
  • Erfarenhet och intresse av att utveckla digitala arbetssätt i reception, telefonväxel och/eller ärendehanteringssystem

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Depåchef Logistikchef Terminalchef Underhållschef Produktionschef
11 dec