Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.
I nära 200 år har vi funnits för att skapa trygghet. Trygghet till våra kunder genom hela livet - när de ska starta eget eller köpa drömhuset, när de välkomnat en ny familjemedlem eller hämtat hem människans bästa vän. Oavsett vilken roll du har hos oss så är du med och bidrar till en tryggare vardag för våra kunder. Nu har du chansen att bli en del av detta! Som försäkringssäljare/rådgivare inom privatförsäkring ger du råd kring och tecknar försäkringar till Länsförsäkringars privatkunder utifrån deras behov av bland annat motor-, hem-, villa- och olycksfallsförsäkringar.
Om jobbet
Du jobbar med försäljning och rådgivning till bolagets befintliga och potentiella kunder främst genom att hantera inkommande kundärenden via telefon, mejl och chatt men även via besök av kunderna hos oss på kontoren. Ditt kundbemötande och din arbetsinsats är mycket viktig för hur Länsförsäkringar uppfattas som bolag och du är ofta den som har den första kontakten med våra kunder. Du jobbar med tydliga mål inom försäljning, kundnöjdhet och tillgänglighet. Vår förhoppning är att du ska känna stor stolthet för att representera din arbetsgivare.
Du blir en del av ett kompetent och starkt team på ca 20 personer där kundens behov, trygghet och nöjdhet är högsta prioritet. Tillsammans arbetar vi för att hjälpa varandra bli bättre och att ständigt utvecklas. Vi är måna om att du får rätt förutsättningar för att lyckas i din roll och känna dig trygg i din kunskap samt få möjlighet att utvecklas. Därför inleder vi med att ge varje person som börjar hos oss en gedigen produkt- och systemutbildning där du får kunskap om våra försäkringsprodukter och dess villkor samt ser till att du får en löpande kompetensutveckling över tid.
Mer information
Vi arbetar med löpande urval och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 januari. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping men vid behov kan det tillfälligt bli aktuellt med arbete på andra kontor i länet.
För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess arbetar vi med arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jenny Harrysson, 036-19 91 09. Facklig kontaktperson är Karin Skarland, 036-19 91 17.
Sista ansökningsdag: 2025-01-19
Vi söker dig som har viss arbetslivserfarenhet och både är van vid och trivs med kommunikation och kundbemötande. Kanske arbetar du redan idag med service och/eller försäljning eller har du en helt annan bakgrund men har en nyfikenhet på något annat. Våra befintliga medarbetare kommer från flertalet branscher och tjänster sedan tidigare vilket är positivt då vi lär av varandra. Motivation och drivkraft att vilja arbeta med försäljning och rådgivning är viktigast för oss. Har du dessutom branscherfarenhet/försäkringskunskap är det självklart positivt.
Formellt sett behöver du tala och skriva svenska flytande och ha grundläggande kunskaper i engelska. Du behöver ha erfarenhet av arbete i Office-programmen då vi arbetar i flertalet administrativa system och har lagkrav på oss att dokumentera våra samtal med kunderna.
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att finnas där för dem i vardagen när livet händer, med fokus på långsiktiga och hållbara relationer.
Utöver egenskaperna ovan vill vi att du är en person som får energi av och tar initiativ till att göra affärer samtidigt som du har både kundens och bolagets bästa för ögonen. Länsförsäkringar verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt och nyfikenhet på förändringar och nya arbetssätt.