Inköpscontroller till Gekås Ullared
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Inköpscontroller
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en inköpscontroller till vår inköpsavdelning på Gekås Ullared AB. Vi kommer under den kommande tiden genomföra större projekt och förstärkerdärför vår inköpsorganisation med resurs för inköpscontrolling.

Om tjänsten:

Rollen som inköpscontroller hos Gekås Ullared AB innebär ansvar för uppföljning, rapportering och analys utifrån inköpsavdelningens behov. Rollen ansvarar för att bryta ner övergripande strategier till mätbara mål i form av budget och prognos med fokus på inköpsbudget. Det innefattar också att stötta inköpsledning och inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut.

I rollen som Inköpscontroller kommer du att ansvara för att stödja och utveckla inköpsprocesserna inom vår organisation. Ditt arbete bidrar till strategiska beslut och långsiktig lönsamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ingå i företagets inköpsledning
  • Löpande uppföljning, analys och rapportering utifrån inköpsavdelningens behov
  • Framtagande av inköpsbudget och nyckeltal utifrån övergripande sortimentsstrategier inför varje säsong tillsammans med inköpschef, sortimentschef och inköpare
  • Löpande analysera förändringar i försäljningsmönster
  • Bevaka inköp och försäljningsutveckling för att säkerställa inköpsavdelningens mål och nyckeltal
  • Stötta inköpsledning och Inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut
  • Ta fram underlag till inköpsmöten
  • Ansvara för underlag och information till berörda avdelningar
  • Vara drivande i utveckling av affärssystem och BI lösningar
  • Löpande kartläggning, dokumentation och utveckling av inköpsavdelningens processer i samarbete med inköpsledning
  • Bidra i utvecklingen av avdelningen i enlighet med företagets fastställda mål, strategier och med branschens utveckling

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann och har en analytisk förmåga. Vidare är du drivande, resultatinriktad med ett strategiskt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta med stora mängder data och tycker om att dra slutsatser som kan påverka strategiska beslut. Du är en kommunikativ och självgående person som arbetar bra både i team och självständigt.

Kvalifikationer:

  • Relevant akademisk examen inom eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av arbete i en liknande roll, med fördel inom detaljhandeln
  • Erfarenhet inom inköpsbudgetering, prognostisering och inköpscontrolling
  • God kunskap i Office programvaror och mycket goda kunskaper iExcel, affärssystem och BI system
  • God förmåga att skapa struktur, planera och prioritera

Vad erbjuder vi?

Hos oss på Gekås Ullared får du chansen att arbeta i en inspirerande och snabbfotad organisation där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder förmåner, en plats i ett engagerat team och stora möjligheter att utvecklas professionellt.

Omfattning/varaktighet: Heltid, 2 års visstidsanställning

Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse

Placeringsort: Ullared

Sista ansökningsdag: 2025-01-31

Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Kontaktperson:Linda NilssonInkö[email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
29 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec