Arbetsbeskrivning
Schedevi Psykiatri Region Syd
Schedevi Psykiatri är ett privatägt familjeföretag som sedan 1942 erbjudit stöd, heldygnsvård och boende för vuxna med psykiska funktionsvariationer och samsjuklighet.
Vi tillhandahåller stor bredd i omvårdnaden med personlig omsorg, social och fysisk träning samt stöd i förmågan till individuell utveckling. Vi har flera väl inarbetade verksamheter och finns i Östergötland, Västergötland och nu även en nystartad verksamhet i Småland.
Vill du vara med att utveckla vår nya verksamhet på Östhamra i Rydaholm? Är du en person som brinner för målgruppen och som vill vara med på en spännande resa? Är du utbildad och har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsvariationer kan detta vara en tjänst för dig!
Om oss
På Östhamra i Rydaholm finns totalt fyra avdelningar med ca 32 platser. Vi har startat upp den första avdelningen med åtta platser och har tillstånd för att bedriva boende enligt Socialtjänstlagen. Inriktningen på dessa åtta platser är bostad med särskild service för vuxna personer med psykisk funktionsvariation, som behöver mer omfattande stöd än det som kan ges i ordinärt boende.
Som nyanställd kommer du få introduktion och internutbildning via ”Schedevi-akademien” i företaget. Detta för att möjliggöra en trygg och bra start hos oss. Företaget är mån om att all anställd personal ges möjlighet till kompetensutveckling genom handledning, utbildning och kollegialt lärande. Målet med ”Schedevi-akademien” är att säkerställa välutbildad och kompetent personal som trivs, är motiverad och känner delaktighet.
Orten Rydaholm ligger i Jönköpings län och med bra pendlingsavstånd till Växjö 32 km, Ljungby 29 km, Alvesta 18 km och Värnamo 27 km. Östhamra ligger i nära anslutning till tågstationen, det tar endast några minuter att gå.
Arbetsuppgifter
Din roll som skötare är att ge våra klienter stöd och omvårdnad i deras vardag tillsammans med övriga kollegor i teamet. Du arbetar som kontaktperson för en klient vilket innebär ett ansvar för planering och uppföljning samt dokumentation av klientens genomförandeplan med stöttning av företagets samordningsfunktion. Du har även en återkommande kontakt med klientens placerare och god man eller förvaltare.
Din profil
Främst söker vi dig som har utbildning som skötare/undersköterska men välkomnar även dig som har annan utbildning med inriktning mot omvårdnad och- eller pedagogik.
Du bör ha erfarenhet av att arbeta med personer med psykiatrisk problematik och ha ett starkt intresse och engagemang för målgruppen. Du behöver kunna möta en målgrupp med komplex problembild och eventuellt utmanande beteende. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en god förmåga att kommunicera både internt och externt. Du har
grundläggande datorkunskaper och dokumentationsvana. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom initiativförmåga och lösningsfokus. Är du dessutom lugn i ditt bemötande och kan anpassa dig till olika situationer så passar du bra in hos oss. Din ansvarskänsla och goda samarbetsförmåga är något vi värdesätter.
Villkor
Vi erbjuder tillsvidareanställningar. Dag- och kvällstid eller natt inklusive helgtjänstgöring.
Lön efter överenskommelse. B-Körkort är ett krav. Facklig representant finns. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt
Vid frågor kring tjänsterna kontakta:
Verksamhetschef, Marie Bogholt, tel 010-707 50 41. Mail:
[email protected]