Arbetsbeskrivning
Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Familjeföretagandet finns i vårt DNA och barnen får testa att driva eget redan i skolan.
På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. Här finns möjlighet till utveckling och nya modiga idéer.
Vi söker nu en systemadministratör till vårt team på Socialförvaltningens administration. Enheten består idag av fem administratörer, två systemadministratörer, en IT-samordnare, en avgiftshandläggare samt en administrativ samordnare som leder enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemadministratör är du en i teamet, som framför allt förvaltar och utvecklar Socialförvaltningens verksamhetssystem. Ett stimulerande och självständigt arbete med möjlighet att påverka och utveckla. Du kommer att bli en del av ett team med engagerade kollegor, som tillsammans månar om gott arbetsklimat, som bygger på kunskap, samarbete och gemenskap.
Vår ambition är att både underlätta och förbättra tillgängligheten för våra medborgare och vår personal. Utöver att förvalta och vidareutveckla Socialförvaltningens verksamhetssystem Combine, ingår konfigurering och anpassning av befintliga och nya processer, ta fram statistik, utveckla e-tjänster, styra behörigheter och åtkomster. Dessutom är du systemadministratör för Digital Fox avvikelsehanteringssystem, Combine plan, Phoniro m. fl.
I tjänsten ingår även att samverka med kollegor i grannkommunerna, samt vara delaktig i avstämningar med systemleverantörer. Detta ger dig möjlighet till kunskapsutbyte och relationsskapande. Du har en viktig roll i dessa grupper och säkerställer att informationsflödet är välfungerande inom kommunen, samt mellan kommunen och den externa parten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och professionell i ditt arbete.
Du bör ha ett stort intresse för att arbeta både med människor, system och IT, samt ha förmågan att se helheten i dessa delar.
Vi ser gärna att du har
- utbildning och/eller erfarenhet inom systemadministration, konfigurering och processarbete i olika system.
- utbildning och/eller erfarenhet om processer inom myndighetsutövning, samt utförarprocesser inom vård och omsorg eller socialtjänst med god kännedom om dess lagar med tillhörande regelverk är önskvärt.
För att lyckas i rollen behöver du vara van att samarbeta både internt och externt, samt tycka om att arbeta i team. Du behöver kunna arbeta strukturerat och ha ett eget driv för att ta dig framåt. Som person har du ett gott bemötande mot de du möter och har ett utpräglat lösnings- och servicetänk.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom något av ovan nämnda områden, eller annan erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig.
Erfarenhet inom följande system är meriterande: Combine, Combine plan, Phoniro och Digital Fox.
Du arbetar obehindrat i Office-paketet och kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift.
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, därför är det bra om du skickar in din ansökan så fort du hinner.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.