Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med.
Vi erbjuder dig:
Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen.
Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef.
Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar.
Arbetsuppgifter
Just nu söker vi en erfaren speditör till vår kund i Göteborg. Har du tidigare erfarenhet av spedition inom sjö och allra helst export? Känner du dig redo att börja det nya året med en spännande ny tjänst? Då ska du läsa vidare!
Rollen gäller en direktrekrytering hos vår kund i Göteborg. Här kommer du mötas av en arbetsplats där det är högt i tak och en mycket familjär atmosfär. Du kommer sitta i hemtrevliga och luftiga lokaler med mycket goda förbindelser och dagligen utmanas i din roll. Arbetstiderna är dagtid, kontorstider med möjlighet till flex.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planering och bokning av sjötransporter.
- Daglig kontakt med leverantörer, kunder och samarbetspartners där en naturlig del av ditt arbete också innefattar merförsäljning.
- Ansvar över hela processen från bokning till leverans av gods.
- Avvikelsehantering.
- Hantering av tull- och faktureringsfrågor.
Din profil
För att du ska lyckas i rollen hos vår kund tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av att jobba som speditör samt erfarenhet av att arbeta med sjötransporter. I en drömvärld har du också jobbat med exporter och i systemet CargoWise 1. Utöver det ser du snabba förändringar som en positiv utmaning samt är flexibel i ditt arbetssätt. Att kommunicera med flera kontaktytor är inga problem för dig och merförsäljning kommer naturligt för dig då du enkelt kan sätta dig in i och förstå dina kunders behov.
Krav för tjänsten
- Har minst 2-3 års erfarenhet inom spedition samt relevant utbildning.
- Har erfarenhet av att arbeta med sjötransporter.
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal.
- Har goda datorkunskaper (Office-paketet och affärssystem).
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av export
- Erfarenhet av att arbeta i systemet CargoWise1
Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Sofia Kalabic på e-post
[email protected].
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!