Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Vi är ett ledande SaaS bolag som levererar tjänster inom forskningsadministration, inklusive Sveriges största ansökningssystem för forskning, Researchweb. Med lång erfarenhet inom forskning, sjukvård och informationsvetenskap har vi skaffat oss en unik förståelse för våra kunders behov. Vi är stolta över vår förmåga att bygga lösningar som hjälper våra kunder att nå sina mål. Sedan 2024 är vi dessutom en stolt del av
Nordtech Group.
Vi är för tillfället på en tillväxtresa, ser stor potential inom vår nisch och söker nu vår första Marketing Manager till vår hub i Stockholm. Här får du en unik möjlighet att bygga upp vår marknadsfunktion från grunden och spela en central roll, både strategiskt och operativt, i vår expansion på den svenska och internationella marknaden.
Dina arbetsuppgifter
Som Marketing Manager hos oss har du både ett strategiskt och operativt ansvar och dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Utveckla och implementera go-to-market-strategier för våra produkter.
- Skapa material (t.ex. produktpresentationer, landningssidor, one-pagers) anpassat för olika målgrupper.
- Samarbeta med säljteamet för att säkerställa rätt material för att driva affärer.
- Genomföra marknads- och konkurrensanalyser för att identifiera trender och kundbehov.
- Samarbeta med produktteamet för att säkerställa att marknadsföringen speglar kundvärde och funktionalitet.
- Planera och genomföra närvaro på branschevents, mässor och webinars.
- Utbilda interna team i produktens värde och funktionalitet.
- Mäta och optimera marknadsföringsinsatser för maximal effekt.
Vem söker vi?
För att att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har:
- En kandidatexamen inom marknadsföring, kommunikation, företagsekonomi eller liknande.
- Minst 3 års bred erfarenhet av marknadsföring B2B, gärna inom SaaS/tech.
- Erfarenhet av att vara med och skapa samt implementera go-to-market-strategier.
- Kompetens inom SEO och digital marknadsföring.
- Stark projektledningsförmåga och vana att hantera flera parallella projekt.
- Förmåga att omsätta strategiska insikter till konkreta åtgärder.
- En kommunikativ förmåga att förenkla komplexa budskap.
- Förmåga att arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med olika team och personer.
- Självständighet, initiativförmåga och fokus på resultat.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Vad erbjuder vi?
Minso Solutions erbjuder en avslappnad och pragmatisk arbetsmiljö där vi värderar samarbete och frihet under ansvar. Vår Stockholms hub ligger centralt i
Epicenter där vi sitter tillsammans med ett par andra Nordtech bolag, och vi erbjuder konkurrenskraftig lön, bra förmåner och stora möjligheter till personlig utveckling. Du blir en central del av ett engagerat och ambitiöst team som arbetar för att dagligen göra skillnad för forskare över hela landet (och utanför)!
Låter detta som din nästa karriärutmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan och svara på våra urvalsfrågor. Vi screenar ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig!
I denna rekryteringsprocess använder vi psykometriska tester från
Alva Labs för att säkerställa en rättvis och objektiv bedömning av alla kandidater.