Bevaknings-/Larmoperatör
Skicka ansökan 23 dagar kvar
Operatör Larmoperatör
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker en erfaren Larm/bevakningsoperatör till en statlig myndighet. Bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Den ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. Uppdraget bemannas av både personal från myndigheten och bevakningsentreprenör över dygnets alla timmar. Uppdraget innebär hantering av allt från inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem till att leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete. Hantera leverantörskontakter vid åtgärder av olika slag. Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Administration och informationshantering om myndighetens anläggningar och kontor i system för intrångsdetektering och behörighetsadministration i säkerhetssystem för tillträdesbegränsning (passersystem) sker i samverkan med tillträdesadministratörer. Operatören kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral. Lön: ca 35 000 kr/mån Dina arbetsuppgifter I rollen som Bevaknings-/larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå: Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning Övervakning och rondering via kamerasystem Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering Administrera viss del av tillträdesansökningarna. Hantera utställande av passerkort Din profil Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral. Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning. Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk