Arbetsbeskrivning
Client Delivery Manager till Lowell
Vi söker nu en ny kollega till Team Client Delivery!
Som Client Delivery Manager arbetar du tillsammans med Key Account Management (KAM). Det huvudsakliga målet är att se till att Lowells uppdragsgivare är nöjda med avtalade tjänster samt följa upp den dagliga operationella leveransen samt vara kravställare till behövliga utvecklingar.
Eftersom det är semestertider så kommer vi inte kunna besvara frågor om tjänsten förens vecka 2, 2025. Därefter kommer vi aktivt påbörja rekrytering till tjänsten. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen din ansökan!
Om rollen:
Som Client Delivery Manager kommer du att ha daglig kontakt med våra klienter, och vara deras single point of contact. Du representerar Lowell Operations för företagets viktigaste klienter. Rollen innbär även ett nära samarbete med Key Account Managers för att driva samarbetet och leveransen gentemot klienterna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Ansvarar för den dagliga operativa leveransen gentemot angivna klienter, exempelvis rapportering, processer, särskild handläggning, informationsutväxling m.m.
* Aktiv deltagare vid klient- och prospektmöten kopplat till den operativa leveransen.
* Ansvarig för beställning av IT-utvecklingar kopplat till angivna klienters operativa leverans, samt uppföljning av IT-utveckling i form av testning, utvärdering, implementation m.m.
* Framtagning och analys av data kopplat till angivna klienters leverans samt presentation av denna både internt och externt.
* Koordinera interna och externa parter för att uppnå förändringar i syfte att förbättra eller upprätthålla den operativa leveransen.
* Delaktig som expert av vår operativa leverans vid implementation av nya klienter.
* Stöttar säljavdelning vid införsäljning eller merförsäljning till prospekt respektive klient.
* Utbildar klientens personal om inkasso och våra vår leverans.
Vem vi söker
Vi söker dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta våra viktigaste klienter ser vi att du är ansvarstagande, kvalitetsinriktad och motiveras av att arbeta i ett högt tempo.
Som person är du lösningsorienterad, resultatinriktad och analytisk. Du är kommunikativ och har förmåga att engagera andra i ditt arbete. Du har ett affärsmässigt fokus och drivs av att utveckla såväl klient- som interna relationer och processer.
För tjänsten krävs en djup kunskap inom kredithantering samt de regelverk och processer som styr vår verksamhet. Goda kunskaper inom Excel och PowerPoint samt vana att arbeta med kvalitetsuppföljning och avrapportering är också önskvärda kriterier.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Resor inom tjänsten förekommer.
Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.
Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambitous, Caring, Exellence & Responsibilty. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sätt att vara och arbeta på.
Ansökan
För frågor kring tjänsten, kontakta Team Ledare Rebecca Ståhl, mobil: +46702727699.