Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping och Värnamo. I Skövde finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus.
Lindströms Bil vinner "Ichiban 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och“An employer of choice” som tilldelas den Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa.
Vi söker dig som vill engagera dig i rollen som Servicechef vid vår anläggning i Skövde.
Som Servicechefkommer du tillsammans med dina medarbetare attdriva vår serviceverkstad mot vår vision att bli det självklara valet för bil- och verkstadskunden i Skövde. Du kommer ha stor möjlighet att påverka hur verksamheten ska utformas.
Vi söker dig som:
Utöver verksamhetsansvaret har du det övergripande ansvaret för personalgruppen som i dagsläget består av 8 servicetekniker, 3 service- och 1 reservdelsrådgivare.
Du ingår i den lokala ledningsgruppen som tillsammans ansvarar för att engagera, utveckla och coacha medarbetarna att nå sina och verksamhetens målsättningar.
Rapportering sker till platschef och även till koncernens Servicemarknadschef.
Vi vill att du har flera års erfarenhet som ledare och gärna från verksamheter som liknar vår. Du ska ha kunskaper och förståelse för en serviceverkstads samtliga processer. Du har stor nytta av kunskaper inom personal- och arbetsmiljöområdet och det är önskvärt att du har kunskaper inom verkstadsjuridik.
Vi ser det som meriterande att du hargoda kunskaper i fordonsdatasystemet Kobra samt CABAS. För att lyckas i den här rollen behöver du vara en naturlig coach med ett ekonomiskt tänkt som förstår kopplingen mellan engagerade medarbetare och bra resultat i verksamheten. Du tar vara på det som fungerar bra samtidigt som du är lyhörd och drivs av det som i Toyotas värld kallas KAIZEN – ständig förbättring.
Att hålla hög kvalité och skapa långsiktiga kundrelationer är viktigt för dig. Du har god planerings- och prioriteringsförmåga, tar dig an utmaningar på att framåtlutat sätt och har en naturlig förmåga att skapa god stämning och teamwork.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du kan vara med att påverka både verksamhet och människor. Vår målsättning är att du ska få lika mycket energi som du ger till ditt arbete. Du kommer dagligen jobba med våra fantastiska varumärken, Toyota och Lexus,som är synonymt med hög kvalité och världsledande hybridteknik.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Platschef Patrik Ottoson eller Daniel Lindersom är koncernens Servicemarknadschef. Välkommen med din ansökan!
B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig, är ett krav.
Vi erbjuder dig
Vad säger våra kollegor?
”Det bästa med Lindströms bil är den goda sammanhållningen mellan kollegorna och den starka kulturen! Som Servicemarknadschef för Lindströms Bilär det dessutom en förmån att få jobba med Toyota och Lexus” säger Daniel Linder påLindströms Bil .
Vi har R-licensR-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag.