Bevaknings och larmoperatör till vår kund i Sundbyberg
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Larmoperatör
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Vår kunds bevakningscentrals uppdrag är att övervaka organisationens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Centralen ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn.

Arbetsuppgifter

I rollen som Bevaknings-/larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:

  • Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
  • Övervakning och rondering via kamerasystem
  • Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
  • Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
  • Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
  • Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
  • Hantera utställande av passerkort

Obligatoriska krav

  • Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap: Räddning och säkerhet.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.

Mervärdeskrav:

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhet
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk