Arbetsbeskrivning
Högsby kommun
Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar och god samverkan mellan verksamheterna? Då är du välkommen att söka jobb hos oss i Högsby kommun. Vi vill göra Högsby kommun ännu bättre. Det gör vi tillsammans med våra invånare, ett starkt förenings- och näringsliv, och såklart med dig som anställd. Vi hoppas att du delar samma inställning som oss, och att du blir vår nya medarbetare!
Individ- och familjeomsorgens organisation består av 25 medarbetare inom myndighet barn- och familj, myndighet vuxen, äldre och LSS samt öppenvård. Högsby kommun är en mindre kommun men med flera pågående utvecklingsområden såsom visions- och värdegrundsarbete samt tillitsbaserad styrning och ledning.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara vår nye medarbetare inom Individ-och familjeomsorgen och arbeta som administratör/stödfunktion på IFO?
Vi är ett litet socialkontor där allas kompetenser tas tillvara och där innovativa lösningar och nära samarbete präglar vårt arbete.
Vi söker en administratör som är en viktig övergripande stödfunktion. Du arbetar på uppdrag av områdeschef för Individ- och familjeomsorgen och ingår i verksamhetens (IFOs) ledningsgrupp och förutom IFO-chef stöttar du enhetssamordnare och medarbetare i utvecklings- och kvalitetsarbete.
Du hanterar olika program såsom olika delar av VISMA och VIVA som används i verksamheten för dokumentation gällande personal, klient och verksamhetens ekonomi (fakturor). Hantering av verksamhetens funktionsbrevlådor och e-tjänster kan ingå. Du har regelbunden avstämning med din chef för uppföljning och uppdatering av arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov och med hänsyn till en rimlig arbetsbelastning.
KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning och YH-utbildning eller högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, offentlig förvaltning, alternativt liknande utbildning/tidigare erfarenhet av liknande uppdrag som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du har it-kunskaper och färdigheter som är relevanta för att hantera arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten. Du är strukturerad i ditt arbete.
I rollen som administratör hos oss lägger vi vikt vid att du är en person som har intresse och förmåga att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt kan hantera att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du planerar och organiserar ditt arbete självständigt men trivs med att ha ett nära samarbete med andra. Vi ser även att du är en trygg och stabil person som är noggrann och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter.
Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Du har en positiv inställning, uppskattar samarbete och samverkan.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Blir du aktuell för tjänsten så ska du visa upp utdrag ur polisens belastningsregister.
Slutkandidat för tjänsten ska uppvisa giltigt
svenskt medborgarskap/arbetstillstånd innan tillsättning av tjänsten.
ÖVRIGT
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.