Beskrivning av uppdraget/rollenVi letar efter dig som är en positiv, lugn och ordningsam person som trivs i ett arbete med omfattande kundkontakter. Har du fokus på att skapa goda relationer och anstränger dig i att hitta lösningar? Då skulle du passa bra in i rollen som Utredare med fokus på det vräkningsförebyggande arbetet hos uppdragsgivaren..
Ditt uppdrag som utredare med vräkningsförebyggande arbete innebär utredning, uppföljning och hantering av sena betalare och hyresgäster som har aktuella hyresskulder. Du kommer att arbeta systematiskt med uppdragsgivaren framtagna metodstöd med stort eget ansvar och stor möjlighet att påverka. De primära målen i ditt arbete är att våra hyresgäster ska kunna betala sin hyra i tid och slutligen kunna behålla sina hem.
Omfattning Uppdragsperiod: 01-feb-2025 - 29-aug-2025, med möjlighet till förlängningUppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden. Placering: Stockholm. Möjlighet till distansarbete
Kravspecifikation:Obligatoriska kravHögskoleutbildning som socionom alternativt arbetslivserfarenhet med vräkningsförebyggande utredningar eller socialsekreterare på ekonomiskt bistånd i minst 3 årFlerårig relevant arbetslivserfarenhet som ex. socialsekreterare på ekonomiskt bistånd alt. vräkningsförebyggande utredningar på bostadsbolagKörkort och körvana är ett krav för uppdragetGod förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Meriterande kravHyresjuridisk kompetens är meriterande. Arbete med ekonomiskt bistånd är meriterande. Förmåga att utrycka sig muntligen på engelska och annat språk är meriterande. Arbetslivserfarenhet av att arbeta på ett bostadsbolag är starkt meriterande.
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.