Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vi söker en engagerad rekryteringsspecialist som vill bli en del av vårt gäng och vår gemenskap, är du intresserad?
Vi är en stödverksamhet till våra Vård- och omsorgsboende, Korttidsenheten, Stöd i ordinärt boende, Funktionsstöd, Måltid, Lokalvård och Förskola.
Fler verksamheter kan tillkomma med tiden. En av våra rekryteringsspecialister ska börja studera och därför söker vi en ny kollega som arbetar tillsammans med verksamhetsområdet stöd i ordinärt boende.
Är du intresserad av en utmaning där du får vara med och möta framtidens sätt att rekrytera på i en tid av omställning och förändring?
Arbetsuppgifter
Uppdraget är fyllt med intressanta uppdrag och spännande utmaningar med engagerade kollegor. Rollen som rekryteringsspecialist är mångsidig med många kontaktytor och olika sammanhang. Ditt främsta ansvar är att avlasta och stötta enhetscheferna med uppgifter som rör rekryteringsprocessen.
I rollen som rekryteringsspecialist ansvarar du för att rekryteringsprocessen genomförs enligt plan. Du deltar även löpande i arbetet med att utveckla och effektivisera arbetsmetoder och processer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden som rekryteringsspecialist är att:
- Ha en nära dialog med verksamheternas chefer.
- Vara ute på olika arenor och rekrytera.
- Planera, annonsera samt göra urval.
- Genomföra telefon, - grupp, - och personliga intervjuer.
- Genomföra och bedöma referenstagning.
- Tillsammans med enhetschef besluta om anställning, lönesättning mm.
- Lägga upp anställningar.
- Göra kontinuerliga uppföljningar.
- Bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs.
- Vid behov ha kontakt med andra myndigheter.
- Hantera LAS.
- Dokumentera och föra statistik.
- Omvärldsbevaka inom området.
- Stötta bemanningsplanerarna i olika frågor relaterade till HR-administration.
Här får du tillfälle att vara med att utveckla vårt arbetssätt tillsammans med verksamheterna!
Arbetstiden är förlagd måndag-fredag.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, samarbetsvillig och bekväm med att självständigt driva ditt arbete framåt! Du trivs med utmaningar och kan se saker ur ett helhetsperspektiv, är lösningsfokuserad och strukturerad. Det är av stor vikt att du kan förmedla budskap både muntligt och skriftligt, rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska.
Krav för tjänsten:
- Påbörjad eller avslutad personalvetarutbildning från högskola eller universitet.
- Goda kunskaper i Word och Excel.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Övrigt
- Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
- Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
- Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
- Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
- Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation.
- Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.
- Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten.
- Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan.
- Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
- Kungälvs kommun har upphandlade avtal.