HR Business Partner Chef
Skicka ansökan 16 dagar kvar
HR Chef HR Business Partner
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Som HR Business Partner (HRBP) kommer du att leda och koordinera arbetet inom HRBP-teamet. I denna roll får varje medarbetare stort eget ansvar och mandat, och du arbetar nära andra delar av verksamheten för att säkerställa att HR-strategier implementeras på bästa möjliga sätt. Du kommer även att aktivt samarbeta med övriga HR-funktioner och kontinuerligt söka nya möjligheter att dela lösningar mellan olika delar av organisationen. Genom din egen insats kommer du också att arbeta med HR-frågor inom några av våra regioner och avdelningar, vilket gör att du leder både genom exempel och genom att bidra till teamets resultat. Arbetsuppgifter - Leda och koordinera arbetet inom HRBP-teamet och säkerställa att varje teammedlem får ett stort eget ansvar och mandat. - Bygga och underhålla starka relationer inom hela organisationen, från ledning till medarbetare. - Samarbeta med HR-funktioner för att identifiera och implementera lösningar som kan användas i olika delar av verksamheten. - Arbeta proaktivt med HR-frågor inom områden som rekrytering, arbetsmiljö, arbetsrätt och medarbetarutveckling. - Driva eget HRBP-arbete med specifika regioner och avdelningar samt bidra till teamets gemensamma arbete och mål. - Implementera och mäta effektiva HR-lösningar genom användning av data och analys. - Vara en förebild och skapa engagemang genom ditt ledarskap, både inom teamet och i samarbete med andra delar av organisationen. Kvalifikationer - Minst 2-3 års erfarenhet av ledarskap inom HR-området, gärna i en chefsroll. - Erfarenhet av att arbeta med och driva HR-frågor i en stor och komplex organisation. - Förmåga att arbeta agilt och hålla samman leverans från affärsmål till färdigt koncept som uppnår uppsatta effektmål. - Mycket god digital kompetens och vana att använda digitala verktyg och plattformar. - Erfarenhet från retailverksamhet, gärna i en ledarroll.  Meriterande - Erfarenhet från apoteksverksamhet är meriterande. Villkor För att öka dina chanser att gå vidare i processen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till just det uppdrag vi söker.  Tjänsten är på heltid med start den 15 januari 2025. Tjänsten är placerad i Stocholm. Vi ser verkligen fram emot att ta emot din ansökan! Eftersom vi gör ett löpande urval uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre