Arbetsbeskrivning
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.
Beskrivning
Vår klient söker nu en driven 2nd-line IT-supportresurs för att hantera mer avancerade incidenter och problem som påverkar butikerna.
Under våren kommer flera större projekt att genomföras, och därför behöver dom stärka upp teamet. Rollen kräver en person som är nyfiken och har en vilja att ständigt lära sig nya saker. Du är inte rädd för att ställa frågor och söker aktivt nya lösningar. Eftersom vår klient supportar flera internt utvecklade system är en gedigen teknisk bakgrund och en stark drivkraft avgörande. Det kommer att finnas mycket att lära sig, och därför söker vi en person som har en passion för IT och problemlösning.
Arbetsuppgifter
- Hantera och lösa avancerade incidenter och problem som påverkar butiker och affärsverksamhet.
- Arbeta nära andra tekniska team för att snabbt identifiera och åtgärda problem.
- Delta i större projekt under våren för att förbättra och utveckla IT-infrastrukturen.
- Använda verktyg som Postman, Google Analytics, BigQuery, SQL, Grafana, Kibana och Kafka för att lösa tekniska problem och optimera system.
- Arbeta enligt ITIL-ramverket, med särskilt fokus på Incident Management och Problem Management.
- Säkerställa hög standard på ärendehantering och dokumentation genom att använda ärendehanteringssystem som ServiceNow och Jira.
Kvalifikationer
- Erfarenhet av operativt arbete med incidenthantering och servicedesk.
- God förståelse för ITIL-ramverket, särskilt inom Incident Management och Problem Management.
- Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem som ServiceNow, Jira eller liknande.
- Du är självgående, lösningsorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du ständigt lär dig nya saker.
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Meriterande att ha kunskap om verktyg som Postman, Google Analytics, BigQuery, SQL, Grafana, Kibana och Kafka.
- Erfarenhet inom retail är meriterande.
Villkor
För att öka dina chanser att gå vidare i processen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till just det uppdrag vi söker.
Tjänsten är på heltid. Du blir anställd som konsult hos oss på Q och arbetar på uppdrag hos klient i Stockholm. Urval av kandidater sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.