Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Socialförvaltningen – en arbetsplats med mening
På Socialförvaltningen får du ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg, där du har möjlighet att arbeta på flexibla tider. Vi värnar om människors behov och sätter alltid individen i centrum – det är vår drivkraft och vårt löfte.
Vår arbetsplats präglas av respekt, engagemang och en vilja att leverera högkvalitativ omsorg. Vi ser varje individs behov och arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Vi söker nu en enhetschef till säbo – Vill du bli vår nya ledare?
Som enhetschef kommer du att vara en av två chefer på boendet och tillsammans med ditt team ta ansvar för att utveckla verksamheten. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö där du både leder och stödjer dina medarbetare samtidigt som du ansvarar för kvaliteten i den omsorg vi erbjuder.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Ledarskap & utveckling: Du leder verksamheten med fokus på att skapa resultat, utveckla medarbetare och säkerställa en hög kvalitet på vården
.
• Personalansvar: Du ansvarar för att bygga och utveckla ett engagerat team som är motiverade att arbeta för ständiga förbättringar.
• Kvalitetsuppföljning: Du ansvarar för att följa upp och säkerställa att vi levererar vård som möter de enskildas behov, samtidigt som du har ansvar för verksamhetens budget och ekonomi.
• Tätt samarbete: Du ingår i en sammansvetsad ledningsgrupp och har nära kontakt med kollegor och medarbetare för att skapa ett verksamhetsnära och utvecklande ledarskap.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom social omsorg, socionom eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna med tidigare erfarenhet från en ledande position.
• B-körkort.
Förutom en utmanande och meningsfull arbetsuppgift, erbjuder vi dig en arbetsplats där du får vara med att påverka och utveckla en växande kommun vill du växa med oss?
Intervjuer för aktuella sökanden kommer vara 13/1 och 14/1 mellan 13.00-16.00
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.