Arbetsbeskrivning
Är du en relationsskapande person som får energi av att lösa problem och har ett servicetänk i världsklass? Då är rollen som Staffing Service Manager något för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en Staffing Service Manager på heltid till vårt kontor Vasa i Stockholm. Som Staffing Service Manager ansvarar du för kontorets bemanningsservice. Vår Bemanningsservice har till uppgift att säkerställa bemanning hos några av våra största beställande kunder, främst inom vår deltidsaffär, med högt fokus på service.
I rollen som Staffing Service Manager arbetar du fokuserat med bokning, bemanning och implementation av nya uppdrag i vår Bemanningsservice. Du är en viktig del när det kommer till dialog med Account Managers och Consultant Managers kring att utveckla och förbättra såväl service som effektivitet i bemanningsprocessen. Du har även en tät dialog med våra konsulter som arbetar på respektive uppdrag ute hos våra kunder, där din förmåga att bygga och upprätthålla relationer är avgörande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som Staffing Service Manager arbetar du både operativt och med strategiska frågor gällande bemanning och servicefrågor till våra kunder. Mycket av jobbet är problemlösande och för att trivas i rollen ser vi att du har en bra förmåga till service samt tycker om att koordinera och strukturera. I dina vardagliga arbetsuppgifter ingår:
* Bemanningsansvar: Ha driftansvar för kontorets samtliga pooluppdrag samt följa upp att pooluppdrag förvaltas optimalt enligt överenskomna kriterier med kund. Här drivs ett nationellt bemanningsansvar och vi har därför öppet 365 dagar om året (obs! Tjänsten som SSM är endast förlagd under vardagar)
* Relationer: I nära dialog med kunder samt konsulter etablerar och vårdar du viktiga relationer, främst över telefon och email men även vid personliga möten.
* Strategiskt arbete: Löpande analys och återkoppling av resultat internt för att utveckla bemanningsservicen.
* Ledarskap: I rollen är du närmsta chef till sex stycken Staffing Service Assistants och har som uppdrag att leda dem i deras dagliga arbete samt coacha och utveckla dem individuellt och säkerställa att ni som team når gemensamma mål.
VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning, exempelvis dig som är personalvetare med intresse för affärer eller ekonom som brinner extra för att jobba med människor.
- Har erfarenhet av att arbeta kundorienterat och med service som en självklar del i arbetet.
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken.
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i Teams.
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av schemaläggning.
- Tidigare erfarenhet av personalansvar.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
För att bli framgångsrik och trivas i rollen är du en affärsorienterad person som motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål i en kultur som präglas av en hög energinivå, där vi lyfter varandra och firar framgångar tillsammans. Du har en hög ansvarskänsla, god förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och säkerställer att du levererar enligt deadline. Att stötta och hjälpa andra kommer naturligt för dig och du har förmågan att anpassa dig för att tillmötesgå olika behov. Du får energi av att interagera med andra och bidrar med engagemang och glädje till din omgivning. Att hantera flera uppgifter av varierad karaktär i ett högt tempo är något du föredrar och känner dig bekväm med. Du håller dig lugn och samlad även i situationer som kan upplevas utmanande och påfrestande för andra.
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: Vardagar mellan 7-18 - ibland börjar arbetsdagen 07.00 och då arbetar du till 16.00. Andra dagar kan du behöva börja 09.00 och arbeta till 18.00.
- Placering: Solnavägen 3, Stockholm
- Lön: Grundlön + provision
Vår rekryteringsprocess
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest, ett personlighetstest och ett problemlösningstest, som vardera tar ca 15 min att slutföra. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Du kommer få återkoppling på din ansökan efter den 7/1 då rekryteringsteamet är åter efter ledighet.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Under 25 år har vi byggt en kultur som vi verkligen är stolta över och som gör oss unika. Den bygger på våra fantastiska medarbetare och hur de lever våra värderingar varje dag. Hos oss möts du av energi, engagemang och öppenhet. Vi sätter höga mål, och vi tror på att skapa starka band och ha roligt tillsammans. Allt från spännande resor och stora fester till gemensamma frukostar och träningspass. Är du en person som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta framgångar tror vi att vi är en bra match för varandra.