Om tjänsten
Är du en driven ledare med erfarenhet inom logistik? Hos oss på Attends får du en central roll där du leder och utvecklar vår Logistics & Customer Support-avdelning. I denna position ansvarar du för att skapa en hög servicenivå för våra kunder och driva effektiva processer i en internationell miljö.
Som Logistics & Customer Support Manager leder du ett team på 9–10 personer. Tillsammans med dina direkt rapporterande ansvarar du för en hög servicegrad till våra kunder. Du jobbar i en internationell miljö där du har mycket kontakt med både interna och externa kunder. Du kommer ansvara för:
Du kommer att vara en del av vårt Supply Chain-team och arbeta i nära samarbete med kollegor inom Supply Planning, Lager, Quality och Marknad/Sälj. Logistics & Customer Support är ett viktigt nav i vår verksamhet i Aneby och vi erbjuder dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt god erfarenhet inom Supply Chain. Det är viktigt att du är ansvarstagande, flexibel, har stor drivkraft och god social förmåga, du vill fortsätta vårda våra långvariga kundrelationer men räds inte för att förbättra dem genom förändringar. Du är affärsorienterad och resultatinriktad, har erfarenhet av förhandlingar både interna och externa.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office och erfarenhet av ERP-system är meriterande, likaså erfarenhet av andra stödsystem inom Supply Chain, som exempelvis TA-system.
Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift. Kunskaper i tyska, franska eller spanska är ett plus men inget krav.
Attends är under ständig utveckling och för rätt person finns det stora möjligheter att växa vidare i en internationell och dynamisk miljö.
Om oss
Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över.
Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nordamerika. Globalt är vi cirka 2000 medabetare varav 350 arbetar i Aneby.
Nästa steg
Är du nyfiken på att veta mer? Kontakta gärna Senior Director, Strategic Supply Chain Jimmy Essander, 0380-47523. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.