Erfaren IT-tekniker i Stockholm
Skicka ansökan 38 dagar kvar
IT-tekniker
38 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Detta uppdrag erbjuder en erfaren IT-tekniker en möjlighet att arbeta på en myndighet och spela en nyckelroll i att utveckla och effektivisera IT-supporten och servicedesken. Du får bidra till att skapa en strukturerad och användarvänlig process, samtidigt som du arbetar med både support och teknisk installation i en dynamisk arbetsmiljö i Solna.

Om uppdraget

Vi söker en erfaren IT-tekniker för ett utvecklande och varierande uppdrag. I rollen kommer du att bemanna på-plats support enligt ett fastlagt schema under kontorstid på vår kunds kontor i Solna. Tjänsten är på heltid (100%) och avtalsperioden sträcker sig från mars/april 2025 till 30 december 2025, med möjlighet till förlängning. Rollen kombinerar IT-tekniker och Helpdesk, uppdelad på 60% respektive 40%

Vår kund söker konsulthjälp för att vidareutveckla sin IT-support till en modern och välfungerande servicedesk. Målet är att skapa en struktur som effektiviserar ärendehanteringen och möjliggör korrekt prioritering av inkomna ärenden. Vår kund har cirka 650 medarbetare och använder Office 2021, Teams samt Windows 11 på sina användares arbetsstationer. För att hantera uppdateringar och paketerade applikationer används SCCM, vilket säkerställer en smidig och effektiv hantering av IT-miljön. Ta chansen till att arbeta på en myndighet som gör skillnad!

Rollen kräver säkerhetsprövning.Dina arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att stärka supportfunktionen genom att hantera användarfrågor, beställningar och felsökning med fokus på slutanvändarnas behov. Tillsammans med ditt team säkerställer du en smidig och användarvänlig process som stödjer verksamhetens övergripande mål.

Som konsult kommer du att erbjuda support, installation och servicestöd för både hård- och mjukvara. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Installation och leverans av datorer, telefoner och videokonferensutrustning
  • Administration av IT-miljöer som skrivare och behörigheter
  • Stöd för medarbetare med olika typer av systemstöd

IT-supporten är huvudsakligen 1st line support, där fokus ligger på service requests. Du kommer att ta emot användarfrågor och säkerställa att rätt information finns för att kunna lösa ärendet. För mer komplexa ärenden finns 2nd line support och en driftsorganisation som hanterar tekniska frågor som nätverk, brandväggar och servrar.

Uppdraget inkluderar felsökning genom "skuggning" av användare med hjälp av digitala verktyg, vilket kräver att du är trygg i din roll och kan föra en säker dialog med användarna. Ärenden tas emot främst via vårt ärendehanteringssystem Efecte, men även genom på-plats support. Funktionen ansvarar även för en gemensam funktionsbrevlåda för externa samarbetsytor som SharePoint.

Dina kvalifikationer

  • Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst tre(3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav

  • God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Efecte.
  • Tidigare arbetat på en myndighet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-01-27.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-chef Tekniker IT-ombud IT-ledare IT-ekonom IT-lärare IT-support IT-tekniker IT-specialist Drifttekniker IT-säkerhetschef IT-servicetekniker IT-systemspecialist
Idag
IT-support IT-generalist IT-drifttekniker IT-projektledare IT-systemtekniker It-supporttekniker
Igår
Tekniker Teamledare IT-tekniker Kundansvarig
Idag