OM ARBETSPLATSEN
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar bland annat för gator, vatten, avlopp, avfallshantering, parker, begravningsverksamhet och måltidsservice.
Som anställd inom vår förvaltning har du chansen att utvecklas och göra skillnad för stadens nuvarande och framtida invånare.
Vår verksamhet är i ständig utveckling för att forma framtidens Tranås.
Gatuavdelningen ansvarar för drift och underhåll av kommunens gator, GC-vägar, torg, broar/tunnlar och övrig hårdgjord allmän platsmark samt är huvudman för fyra enskilda vägar. Vidare är gatuverksamheten även ansvarig för kommunens trafiksäkerhetsfrågor, grävtillstånd på kommunal mark, parkeringsövervakning, kommunens tre (3) småbåtshamnar, gatubelysning, fordonsflottan, smedja/verkstad och förråd samt utbetalning av bidrag till enskilda vägar. Vi söker nu en trygg enhetschef som kan leda och fördela arbetet för driftverksamheten, verkstaden och förrådet.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef är du en företrädare för Tranås kommun och har ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsanalys inom ditt ansvarsområde.
I uppdraget ingår personalansvar för 10 medarbetare.
De främsta arbetsuppgifterna är följande:
KVAILFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet inom entreprenad och ett stort engagemang för området.
Du har fullständig gymnasieutbildning.
B-körkort är krav för tjänsten.
För att passa i rollen tror vi även du har/är:
Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.
Tillträde enligt överenskommelse.
Beredskap kan komma att ingå i tjänsten.
LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.
Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter.
Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Välkommen med din ansökan!