Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Stockholms mest intressanta ambulansstation där vi har akutambulanser, akutläkarbil, intensivvårdsambulanser, ledningsenhet, transportambulans och verksamhet för transport av avlidna.
Har du flera års erfarenhet av arbete som chef och erfarenhet inom ambulanssjukvård och är redo att ta dig an rollen som stationschef? Välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder ett utvecklande och omväxlande arbete med nära kontakt med medarbetare och kollegor, där ingen dag är den andra lik. I rollen som stationschef erbjuds du ledarskapsutbildning, ansvarsområden och möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla Solna/Lidingö till att bli en ännu bättre arbetsplats. Här strävar vi efter att alla medarbetare ska trivas, bli sedda, hörda och utvecklas inom sina olika roller.
På Solna/Lidingö bedrivs ett spännande arbete tillsammans med cirka 130 engagerade medarbetare som brinner för att hjälpa människor i akuta situationer. På arbetsplatsen är det ett välkomnande arbetsklimat och olika åsikter välkomnas. Vår vision är att vara ledande inom prehospital akutsjukvård genom att hela tiden utvecklas för att möta våra patienters, medarbetares och samhällets förväntningar.
Solna Ambulansstation ligger i Hagalund i Solna och på Lidingö är ambulansstationen placerad på Lidingö Brandstation. Stationens arbete kommer ledas av dig med hjälp av biträdande stationschef Linda Orrvik och ytterligare tre biträdande chefer.
Om arbetet
I rollen som stationschef ingår du VO Mitts ledningsgrupp tillsammans med övriga stationschefer i området. Som stationschef leder och fördelar du det operativa och strategiska arbetet tillsammans med biträdande chefer som till exempel personalfrågor, personaladministration, budget men även frågor gällande drift. Du kommer att ha personalansvar för 4 biträdande chefer, samordnarfunktion och tjugofem medarbetare, vilket bland annat innebär arbetsmiljöansvar, rekrytering, arbete kring lönerevision och utvecklingssamtal.
I rollen som stationschef ingår du i AISABs driftjour för att stödja vårt bemanningscenter i personal- och beslutsfrågor, samt leda driften i hela AISAB efter kontorstid och vid särskild händelse.
Kvalifikationer
Utbildning som ambulanssjukvårdare, sjuksköterska, specialistsjuksköterska eller läkare.
Utbildning i ledarskap och organisationsfrågor.
Erfarenhet av personal och administrativt arbete som chef, ledare eller instruktör
Flerårig erfarenhet av arbete i ambulanssjukvård.
Datorvana med kunskaper i Excel, Word och PowerPoint.
Minst B-körkort, men gärna C1- och D-körkort, och god körvana.
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
God fysisk förmåga.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från annat chefsuppdrag inom hälso-sjukvård eller liknande verksamhet.
Personliga egenskaper
Det är viktigt att du trivs att arbeta i en dynamisk miljö och med mycket medarbetarkontakt. Du tycker om att utveckla, stödja och motivera dina medarbetare och kollegor. Du är kommunikativ och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt kunna ge och ta feedback.
Själv eller tillsammans med dina chefskollegor kan du komma att ansvara för specifika uppdrag eller projekt vilket förutsätter att du är initiativtagande, har ett kreativt arbetssätt och har mycket god samarbetsförmåga. Du visar på gott omdöme i beslut och avvägningar och agerar utifrån verksamhetens övergripande mål och behov.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Krigsplacering kan komma att bli aktuellt.
Om rekryteringen
I rekryteringsprocessen tillämpar vi test i problemlösningsförmåga och personlighetstest samt begär in utdrag ur polisens belastningsregister.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta tf Verksamhetsområdeschef Mitt på telefon 08-123 120 56 eller
070-484 30 66 eller via mejl
[email protected]
Låter det intressant? Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att ansöka! Skicka in din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev.
Om AISAB
AISAB ägs av Region Stockholm och är en viktig del av akutsjukvården i regionen. I våra uppdrag samverkar vi främst med Region Stockholms primärvård, akutsjukvård och SOS Alarm AB för att säkerställa snabbt omhändertagande, god vård och säker transport av sjuka och skadade till rätt vårdnivå. Vi bedriver framgångsrikt även ett prehospitalt träningscenter (KTC) och forskning inom prehospital vård. Tillsammans utvecklar vi ambulanssjukvården!
https://aisab.nu/sv-se/jobba-hos-oss
Följ oss gärna i sociala medier!
https://www.facebook.com/AISAB.nu/
https://www.instagram.com/aisab_ambulanssjukvarden/
https://www.linkedin.com/company/27056850
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb