Arbetsbeskrivning
Vi är mer än bara en arbetsgivare Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.
Sodexo AB arbetar på uppdrag av Region Östergötland. Vår verksamhet i Östergötland innefattar vaktmästeritjänster, lokalvårdsarbete & måltid på Lasarettet i Motala och Vrinnevisjukhuset i Norrköping, måltidtjänst på Universitetssjukhuset i Linköping samt lokalvård på vårdcentraler i centrala Linköping och Norrköping med omnejd. Vi förser även Region Östergötland med material till vården från Centraldepån i Norrköping.
Vi söker nu en medarbetare till vår reception på Finspång vårdcentrum.
Att arbeta hos oss är utmanande och kräver stort personligt engagemang.
Du kommer att vara ansiktet utåt och ta emot besökare, hantera e-post, svara i telefon, göra beställningar, fakturera samt utföra andra arbetsuppgifter som är vanlig förekommande inom reception.
Du kommer att få en ordentlig introduktion så att du får bra förutsättningar för att lyckas med jobbet.
Dina arbetsuppgifter i receptionen kommer i huvudsak att bestå av:
• Registrera patientbesök i regionens datasystem
• Ta betalt och registrerar betalningen i systemet
• Hänvisa patient till rätt avdelning/mottagning
• Hantera ärenden per telefon och e-mail och över disken
• Svara till en viss del i Sodexos kundtjänst
• Hantera växel och telefoni
• Hantera fakturering och andra administrativa uppgifter
Kvalifikationer:
• Du skall ha genomgått gymnasieskola eller motsvarande
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning Outlook, Word och Excel
Personliga egenskaper:
• Hög social kompetens eftersom du skall kunna hantera patienter och besökare på ett professionellt sätt
• God servicekänsla och kunna hantera människor
• Lyhörd för kundens behov
• God samarbetsförmåga eftersom du ingår i en liten arbetsgrupp
• Noggrann, strukturerad och systematisk
• Självständig och handlingskraftig
• Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap
• Positiv attityd
• Du delar våra värderingar
• Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag
• Du skall ha hög integritet då du kan möta människor som befinner sig i svåra livssituationer
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidareanställning 75%, provanställning tillämpas. Måndag till fredag, dagtid enligt schema.
Din ansökan vill vi ha senast den 2025-01-10. Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Har du frågor är du välkommen att kontakta arbetsledare Maria Sereti via
[email protected].
Välkommen med din ansökan!
Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.