Arbetsbeskrivning
Vi söker drivna och arbetsledande Teamleaders till vår reception samt en Butiksansvarig till vår minilivs.
Teamleader reception
Som Teamleader för receptionen är du inte bara en del av teamet – du är dess motor. Du kombinerar operativt arbete med arbetsledning och ser till så att receptionen fungerar smidigt samt att både gäster och kollegor känner sig välkomna och omhändertagna. Genom att stötta ditt team och ha en överblick över verksamheten säkerställer du att vi alltid levererar service i toppklass. Vi söker dig som har erfarenhet av receptionsarbete, gärna i en ledande roll. Du är serviceinriktad, strukturerad och trivs i en roll med högt tempo, mycket ansvar och variation.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsleda och motivera ditt team
Självständigt hantera in- och utcheckningar, gästfrågor och övriga receptionsuppgifter
Följa upp och säkerställa att arbetsflöden och rutiner i receptionen är effektiva
Löpande hantera mejl, telefon, chatt och sociala medier för att snabbt och professionellt svara på frågor
Ta initiativ och vara flexibel för att lösa utmaningar och möta gästernas behov på bästa sätt
Kontinuerliga avstämningar med Verksamhetschef
I samråd med Verksamhetschef optimera bemanningen i receptionen efter behov
Butiksansvarig
Som Butiksansvarig har du en nyckelroll i att skapa en fantastisk gästupplevelse och säkerställa en välfungerande drift av butiken. Här kombinerar du service, organisation och ledarskap i en spännande miljö där tempot är högt och stämningen på topp! Vi söker dig som har erfarenhet av butiksarbete, gärna i en ledande roll. Du är en naturlig problemlösare som gillar att ta ansvar och hålla ordning. Du trivs i en fartfylld miljö där du får kombinera gästkontakt med administrativa uppgifter. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad, flexibel och har en god förmåga att prioritera när tempot är högt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara över den dagliga driften i butiken och säkerställa att den alltid är välfylld, snygg och inbjudande
Hjälpa och inspirera gäster genom att tipsa om våra bästa produkter och jobba aktivt med merförsäljning
Lageransvar, inklusive mottagning och organisering av varuleveranser
Planera och genomföra beställningar för att alltid ha rätt produkter i lager
Optimera bemanningen i butiken utifrån behov
Säkerställa att rutiner och riktlinjer följs, både för drift och medarbetare
Leda och stötta butiksteamet
Vad kan vi erbjuda?
Varje dag hos oss bjuder på nya äventyr, där vi tillsammans skapar minnesvärda upplevelser för både gäster och varandra. Vi tror på att ha kul på jobbet och anordnar massor av härliga personalkvällar – en perfekt chans att koppla av, ha roligt och umgås med dina kollegor. Här hittar du inte bara ett jobb, utan också möjligheten att skaffa vänner för livet.
Arbetstider varierar efter campingens öppettider vilket innebär arbete dagtid och kvällstid veckans alla dagar. Anställningen är en säsongsanställning på 80-100%, sommarsäsongen pågår från juni-augusti. Lön och övriga villkor enligt kollektivavtal med HRF. Möjlighet till personalboende.
Om oss
Leksand Resorts femstjärniga familjecamping ligger mitt bland tallar i ett grönskande lugn alldeles intill sjön Siljan, granne med Leksand Sommarland. Vi har boenden från tält till lyxiga stugor, närmre bestämt 237 stugor, över 400 campingtomter, glampingtält och uthyrbara husvagnar. På Leksand Resort finns massor av roliga aktiviteter för hela familjen, skön avkoppling och sevärdheter runt knuten.
Du kan söka jobbet direkt från mobilen genom att svara på några frågor, inget CV eller dokument behövs i ett första läge.
Allt går snabbt och smidigt på några minuter.
Återkoppling på din ansökan och inbjudan till eventuell intervju kommer till din mejladress. Se till att även kolla skäpposten. Hoppas vi ses!