Just nu sker en stor förändring i Skellefteå, med fler människor som ska bo och leva här. Arbetstillfällena ökar, vilket gör det till en särskilt spännande tid att arbeta med rekrytering i kommunen. Vår arbetskultur präglas med en stark framtidstro, där vi arbetar över gränserna för att möta den spännande utvecklingen.
Vi söker nu en HR-partner som vill jobba med volymrekrytering inom Socialkontorets verksamhetsområde! Om du flyttar hit från en annan ort erbjuder vi stöd och hjälp med att hitta bostad, för att göra din övergång så smidig som möjligt.
Rekryteringscenter har i uppdrag att samordna arbetat med att attrahera och rekrytera medarbetare till Skellefteå kommun. Vi stöttar alla chefer för att säkerställa en effektiv, kvalitetsdriven och kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vår huvudsakliga arbetsplats är i stadshuset, mitt i centrala Skellefteå. Arbete på annan plats kan förekomma beroende på vilken verksamhet du stöttar. Vårt stöd är både centraliserat och kommunövergripande.
I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev vill vi inte att du bifogar.
ARBETSUPPGIFTER
Socialkontorets verksamheter har många rekryteringsbehov, både vikariat och tillsvidareanställningar. Tillsammans med dina kollegor hanterar du stora volymer av kandidater och säkerställer en professionell och effektiv rekryteringsprocess.
Du arbetar nära de rekryterande cheferna och bygger förtroendefulla relationer för att kunna anpassa ditt stöd efter chefens och verksamhetens behov och förutsättningar. Samtidigt lägger du stor vikt vid vårt arbetsgivarvarumärke och strävar efter att skapa en positiv kandidatupplevelse genom hela rekryteringsprocessen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR-området, alternativt annan utbildning eller tillräcklig erfarenhet som motsvarar de kunskaper en högskoleutbildning ger. För att lyckas som HR-partner är det viktigt att du kan driva, planera och hantera flera processer parallellt, samt är bekväm med att prioritera om när förutsättningarna förändras. Du bör ha erfarenhet av att leda och hålla strukturerade samtal samt ha arbetat i en koordinerande roll med många kontaktytor. Arbetet sker ofta självständigt i ett högt tempo, vilket kräver att du snabbt kan sätta dig in i nya frågeställningar och rekryteringsuppdrag.
Du arbetar på ett professionellt och prestigelöst sätt, lyssnar nyfiket och anpassar dig efter olika situationer. Du bygger snabbt förtroende och har en förmåga att skapa nya relationer. Kommunikation anpassad efter mottagaren är viktigt, både på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av volymrekrytering och kunskap och förståelse för Socialkontorens verksamheter. Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och certifiering i arbetspsykologiska tester är såklart också önskvärt.
Låter detta som en beskrivning av dig? Vänta inte med din ansökan, vi ser framemot den!
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.