Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven utbildningssamordnare till HR-enheten.
Vi är ett HR-gäng som befinner oss i början av något nytt. Förvaltningens HR-chef tillsammans med enhetens sex medarbetare är på en utvecklingsresa för att möta framtidens behov. Som utbildningssamordnare kommer du att vara del i utvecklingen av våra processer vad gäller bland annat kompetensutveckling och samordning av olika utbildningsinsatser.
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer att vara förvaltningens kontaktperson och ansvarig för samverkan med interna och externa utbildningsanordnare, bl. a genom att samordna APL- platser. Du kommer även att ansvara för att utveckla system, rutiner och mallar kopplat till kompetensutveckling. Du omvärldsbevakar, planerar och samordnar utbildningsinsatser för omsorgspersonal och legitimerad personal. Du kommunicerar, informerar och håller ihop uppgifter kopplade till statliga satsningar för kompetensutveckling.
Tjänsten är en projektanställning med start snarast till och med 2025-12-31. Med möjlighet till förlängning.
Din arbetsplats är på vackra T4-området, Kasern Johnsson, Löjtnant Granlunds väg 14 och hit promenerar du på cirka en kvart från centralstationen. Huset delar vi med förvaltningsledningen och övriga stödfunktioner, som ekonomi, system & teknik och kvalitetsenheten. Även om du smidigt pendlar till Hässleholm med buss och tåg kan du om du vill jobba en del på distans. Minst 50% av vår arbetstid är vi på kontoret.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi tror att det här uppdraget passar dig som är förhållandevis ny i din karriär med examen inom företrädesvis inom HR, vårdpedagogik, studie- och yrkesvägledning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du kan också vara en erfaren administrativ fena med gymnasieutbildning, som arbetat inom omsorgen eller skolväsendet.
Uppdraget innefattar arbete med många utbildningar och kontakter med både utbildningssamordnare och verksamhet, det förutsätter att du är strukturerad och ordningsam. Du tycker att det är viktigt att ge ett gott bemötande till människor både inom och utanför organisationen.
Till stor del består uppdraget av arbete i våra olika system vilket kräver att du har en god datorvana.
Det är meriterande om du har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare.
För jobbet behöver du B-körkort.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy.
Övrigt
Intervjuer är planerade med första intervju 10 januari.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!