Inköps- och upphandlingssamordnare
Skicka ansökan 42 dagar kvar
Upphandlingssamordnare
42 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om Vatten och miljöresurs Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken. Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi drygt 100 medarbetare. Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter. För närvarande drivs flera större projekt, bland annat genomför vi en stor utbyggnad av kommunalt vatten och avlopp i Härjedalen. Syftet är att säkerställa en långsiktig stabil drift för vatten- och avloppsförsörjningen, med ökade miljökrav och exploatering i turistområdena.  Eftersom vår verksamhet både utvecklas och ökar i omfattning utökar vi nu vår organisation med en inköps- och upphandlingssamordnare. I den här rollen på Vatten och miljöresurs får du en omväxlande och spännande arbetsvardag där du involveras i alla verksamhetsdelar och blir en viktig del i vårt bidrag till ett hållbart samhällsbyggande. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som inköps- och upphandlingssamordnare samordnar, genomför, utvecklar och följer du upp bolagets inköps- och upphandlingsverksamhet. Du arbetar nära både bolagets ledning och chefer samt beställare i alla delar av organisationen. Inköps- och upphandlingssamordnaren har ekonomichef som närmsta chef och exempel på arbetsuppgifter är: - Hantera planering, genomförande och uppföljning av bolagets upphandlingar - Stödja bolagets avdelningar och enheter i upphandlings- och inköpsfrågor - Ta fram och säkerställa interna styrdokument, processer och rutiner kring upphandling, inköp och avtalshantering - Utgöra kontaktperson gentemot ägarkommunernas upphandlingsorganisationer - Uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning i avtalsfrågor internt - Planera och genomföra utbildningsinsatser inom upphandlings- och inköpsfrågor - Fordonssamordning med de uppgifter som följer enligt bolagets fordonsriktlinjer - Hantera system och systemutveckling för inköp, upphandling och avtalshantering Om dig Vi söker dig som har: - Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Flerårig erfarenhet av att arbeta med upphandlingar inom LOU och/eller LUF - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska Vi ser det som meriterande om du har: - Tidigare arbetat inom kommun eller annan politiskt styrd organisation - Har självständigt genomfört upphandlingar av entreprenader (AB, ABT), och/eller tekniska konsulter (ABK) - Erfarenhet av arbete med samverkansentreprenader/partnering - Erfarenhet av att arbete med Tendsign eller annat upphandlingsverktyg - God datorvana och specifikt erfarenhet av Microsoft 365   Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst har du en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vi erbjuder Som medarbetare hos oss blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö i många kommande generationer. Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här och är det som gör Vatten och miljöresurs till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. -En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365. -Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns möjlighet att få utvecklas. -Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder. -Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.  Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden.  Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning Kontaktinformation Martin Wåhlin-Kämpedal, Ekonomichef, martin.w-k@vattenochmiljöresurs.se Henrik Ingvarsson, Facklig representant Vision, [email protected] Rickard Stenberg, VD, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 2 84280 Sveg

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Inköpare Strategisk inköpare
Idag