Arbetsbeskrivning
Vår kund - ett globalt transport- och logistikföretag som är en av världens största aktörer inom sitt område söker nu en receptionist! Vi söker dig som trivs i en händelserik och social miljö och som alltid värderar förstklassig service. Tveka inte på att skicka in din ansökan omgående, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
På Göteborgskontoret arbetar idag omkring 120 kollegor för att säkerställa effektiv logistik och leverans av varor över hela världen. Du är stationerad i anslutning till receptionen och är en nyckelperson för att säkerställa en atmosfär av välkomnande och professionalism för både besökare och kollegor på kontoret.
Utöver ovan kommer du agera Travel Manager för samtliga kollegor i Sverige fördelat på tre bolag. Detta är en otroligt stimulerande och rolig roll där du snabbt blir en uppskattad servicefunktion för kollegor och som ger dig ett brett kontaktnät internt. Vidare bidrar du till att företaget gör smarta val: både kostnads- och miljömässigt. Rollen innefattar även fakturahantering, där du säkerställer att alla kostnader stämmer överens med bokningsbekräftelser. Därav värdesätter vi dig som har en hög servicenivå, är strukturerad och har ett öga för detaljer.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Resebokningar - både inrikes och utrikes
* Fakturahantering - stämma av kostnader mot utförda bokningar
* Välkomna och vägleda besökare rätt
* Hantera både inkommande och utgående post samt ta emot bud och leveranser
* Ansvar för hantering av både inkommande och utgående post samt bud
* Andra administrativa arbetsuppgifter samt se till att kontoret är välskött t.ex att kaffe finns, fylla på och organisera kontorsmaterial
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en serviceroll sedan tidigare - där du är van vid varierande uppgifter
- Har grundläggande förståelse av fakturering
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har erfarenhet av Microsoft Office-verktyg och Excel
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare med betoning på service och administration
- Arbetat i affärssystemet SAP
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som är serviceinriktad med ett vänligt bemötande. Du är inte rädd för att ta kontakt och är framåt i din kommunikation. En prestigelös inställning och förmåga att vara kommunikativ är viktiga egenskaper. Det mesta av kommunikationen sker på svenska.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.