Arbetsbeskrivning
Om Lulebo
Lulebo AB är Luleås eget bostadsbolag med uppdraget att erbjuda attraktiva och tillgängliga bostäder för alla. Vi skapar trygga och trivsamma boendemiljöer i områden där människor vill leva och bo.
Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa. Vi har tagit över förvaltningsarbetet i egen regi och vuxit från 50 till nästan 90 medarbetare – och vi fortsätter växa. Under de kommande åren kommer vi att rekrytera fler och komplettera med ny kompetens för att möta Luleås och regionens utveckling.
Med 7 750 hyreslägenheter, drygt 1 000 studentbostäder, cirka 325 lägenheter i trygghetsboenden och 160 kommersiella lokaler är vi en viktig del av Luleås framtid.
Som Stolt Lulebo tar vi ansvar, visar engagemang och bidrar till vårt gemensamma uppdrag. Vi strävar efter utveckling, ser utmaningar som möjligheter och formar tillsammans ett Lulebo att vara stolta över.
Dina arbetsuppgifter
Som bovärd kommer du att spela en central roll i förvaltningen och utvecklingen av våra fastigheter samt daglig kontakt med våra hyresgäster. Vi söker dig som trivs med att vara ute i fält och har en aktiv roll i det dagliga arbetet och är bekväm att med att arbete i digitala verktyg. I arbetet ingår bland annat:
• Arbeta för hållbara fastigheter och goda relationer med hyresgäster.
• Genomföra lägenhetsvisningar samt besiktningar vid in- och utflyttning samt underhåll.
• Säkerställa kvalitet och leverans vid externa åtgärder som entreprenörer och leverantörer.
• Planera och följa upp löpande underhåll, renoveringar och skador.
• Fakturahantering, kontering och granskning, samt hantering av beställningar och dokumentation.
• Bidra till ständiga förbättringar av våra processer för att effektivisera och höja servicenivån.
Din profil
Vi söker dig som är serviceinriktad, självgående och har förmåga att ta initiativ. Du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade förutsättningar och arbetsuppgifter. Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är en god kommunikatör, relationsbyggare och trivs med samarbete. Din problemlösningsförmåga är avgörande, och vi värdesätter att du snabbt kan identifiera och hantera utmaningar.
För oss är dina personliga egenskaper minst lika viktiga som din erfarenhet. Vi söker rätt person för rollen, någon som delar våra värderingar och bidrar till en positiv arbetskultur. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Förmåga att uttrycka sig väl i både svenska och engelska, både i tal och skrift, för att effektivt kommunicera med hyresgäster, entreprenörer och kollegor.
• Krav på b-körkort för att kunna utföra arbetsuppgifter som kräver resor mellan olika fastigheter.
• Meriterande med erfarenhet av fastighetsförvaltning, underhåll och reparationer.
• Meriterande med erfarenhet av kundservice och relationsbyggande.
• Meriterande med relevant utbildning eller erfarenhet inom fastighetsbranschen eller områden som kan bedömas som likvärdiga.
• Meriterande med erfarenhet av att leda projekt och samarbeta med entreprenörer.
• Meriterande med erfarenhet av budgetering och ekonomisk uppföljning.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100% tjänstgöring och arbetstider 7–16, inledningsvis med en provanställning på 6 månader. Vi erbjuder ett omväxlande och utvecklande arbete i ett expansivt företag.
För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Madelene Hansson, HR-chef, på telefon 0920 – 23 67 54 eller via e-post:
[email protected].
Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster eller liknande tjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!