Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare? Lockas du av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsbolag där du har mycket frihet under ansvar? Vi söker en Fastighetsskötare till Norrköping där vi förvaltar cirka 3000 bostäder. Vi är ett engagerat och drivet team med olika roller på kontoret, såsom fastighetsförvaltare, bostadsuthyrare och kundservice. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa!
Arbetsuppgifter
Som Fastighetsskötare ansvarar du för en serviceinriktad och effektiv fastighetsskötsel. I rollen åtgärdar du felanmälningar från hyresgäster och arbetsdagarna är varierande med olika typer av uppdrag. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster i området genom att det är helt, rent och funktionellt både i och omkring husen. Regelbunden översyn av dina fastigheter där du åtgärdar sådant som upptäcks.
- Felsökning, reparation och installation av vitvaror
- VVS-ärenden
- Arbete med planerat underhåll och proaktiva åtgärder
- Säkerställa att kraven på brandsäkerhet uppfylls
- Sakgranskning av fakturor och inköp av material
- Genomför besiktningar vid behov
Vi arbetar med mobil arbetsorder för att hantera och administrera uppdrag. Arbetsorderhanteringen samt besiktningar sker via en applikation i mobilen/surfplattan.
Kvalifikationer
- Gymnasial utbildning och/eller KY-utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsskötsel eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
- Tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare, Fastighetstekniker eller reparatör
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lås, vitvaror och el
- God datorvana och att arbeta med digitala verktyg
- God svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från alla världens hörn)
- B-körkort
Vem är du?
Vi ser att du som söker tjänsten är självständig och ansvarstagande vad gäller att planera din dag/vecka och driva dina arbetsuppgifter framåt. Det finns ramar att utgå från men mycket spelutrymme lämnas åt dig där du på egen hand planerar upp dina dagar.
Du ska vara lösningsorienterad och praktiskt lagd för att på bästa möjliga sätt kunna uppfylla hyresgästernas behov och leverera god kvalitativ service. Det är viktigt att du har bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Det ligger i vårt DNA att ständigt vilja bli bättre och utvecklas. Därav är det också viktigt att du trivs med att arbeta i föränderlig miljö som kräver snabb anpassning till nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 25-01-13. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR.
Övrigt
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss. Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se