Arbetsbeskrivning
Securitas Technology är Securitas-koncernens satsning på framtidens säkerhet som vuxit fram ur den kraftfulla sammanslagningen av STANLEY Security och Securitas Electronic Security. Vi är ett innovativt och teknikfokuserat företag som erbjuder de mest moderna säkerhetstekniska lösningarna till våra företagskunder. Idag är vi 13 000 kompetenta medarbetare placerade i 40 olika länder. Genom att arbeta på Securitas Technology har du möjlighet att växa i en global organisation samtidigt som du bidrar till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen.
Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull Biträdande Säkerhetsskyddschef/Säkerhetschef som vill spela en nyckelroll i att utveckla och stärka vår säkerhetsfunktion. I denna breda och varierande roll kommer du att arbeta både strategiskt och operativt för att säkerställa att vår organisation ligger i framkant inom säkerhetsskydd. Är du en driven och pålitlig person med erfarenhet av säkerhetsområdet? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
OM ROLLEN
I den här rollen kommer du att vara en viktig stöttepelare för vår säkerhetsskyddschef/säkerhetschef och bidra till att både utveckla långsiktiga strategier såväl som hantera det dagliga arbetet inom säkerhetsområdet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta att:
• Assistera säkerhetschefen i att utveckla och implementera säkerhetsstrategier och -policyer.
• Övervaka och utvärdera säkerhetsåtgärder för att säkerställa efterlevnad av lagar och regler.
• Genomföra riskanalyser och säkerhetsbedömningar.
• Hantera säkerhetsincidenter och genomföra utredningar vid behov.
• Utbilda och informera personal om säkerhetsrutiner och -protokoll.
• Samarbeta med externa säkerhetsleverantörer och myndigheter.
• Ansvara för säkerhetsskyddet inom organisationen, inklusive att utveckla och implementera säkerhetsskyddsplaner.
• Utföra säkerhetsskyddsbedömningar och säkerställa att säkerhetsskyddsåtgärder är effektiva och uppdaterade.
• Genomföra utbildningar och övningar inom säkerhetsskydd för att höja medvetenheten och kompetensen hos personalen.
OM DIG
Vi tror att du som söker trivs med ett brett ansvarsområde, är stresstålig och drivs av att skapa trygghet och struktur i en dynamisk miljö. Vidare är du lösningsorienterad, har start integritet och mycket god kommunikationsförmåga.
För att lyckas i den här rollen behöver du dessutom ha:
• Erfarenhet av arbete inom säkerhetsområdet.
• Djup kunskap om säkerhetsmetoder och säkerhetslagstiftning samt förmåga att omsätta dessa i praktiken.
• Relevant eftergymnasial utbildning inom säkerhetsskydd, riskhantering, säkerhet, företagsekonomi eller relaterat område. Ytterligare certifieringar inom risk- och säkerhetsområdet är en fördel.
• Analytisk förmåga och problemlösningsfärdigheter för att identifiera och hantera olika risker och hot.
Vi ser att det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av krishantering och kontinuitetsplanering.
• God förståelse för dataskydds- och integritetsfrågor samt compliance-regler inom säkerhetsområdet.
• Tidigare erfarenhet i en ledande befattning och goda ledaregenskaper.
Vi tror även att du känner igen dig i nedan:
• Affärsdriven med god affärsförståelse samt insikt i dina kunders behov.
• Strukturerad med god prioriteringsförmåga.
• Analytisk förmåga, god strateg med ekonomiskt sinne.
• Förmåga att bygga relationer med såväl interna som externa samarbetspartners.
• God förmåga att bygga team och skapa engagemang.
• Handlingskraftig, leveranssäker och motiveras av att driva förändring.
VI ERBJUDER DIG
Hos oss på Securitas Technology får du möjlighet att utvecklas i en stabil och innovativ arbetsmiljö. Som en ledande aktör inom säkerhetsteknik arbetar vi med spännande kunder och den senaste tekniken. Vi värnar om våra medarbetares kompetensutveckling genom utbildningar, certifieringsprogram och en grundlig onboarding. Utöver detta erbjuder vi frihet under ansvar, möjligheter till hybridarbete, kollektivavtal, tjänstepension och goda hälsoförmåner. Tillsammans skapar vi en framtid full av möjligheter – ansök idag för att bli en del av vårt team!
ANSÖKAN
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor kring rollen. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte utan skicka in din ansökan redan nu!
För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen.
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Emilie Backlund på
[email protected], samt rekryteringsansvarig, Agnes Munter på
[email protected]. Välkommen in med din ansökan!
#LI-DNI