Driven systemförvaltare till Norra Dalarnas Löneservice!
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Förare Systemförvaltare
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vår systemförvaltare ska sätta guldkant på tillvaron genom att gå i pension och därför söker vi nu en ny kollega som har ett stort intresse för system och processer. Är du den som utforskar nya funktioner och hittar sätt att använda system på ett smartare sätt? Då är dig vi söker! Norra Dalarnas Löneservice är en samverkan mellan Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Enheten sköter löneadministrationen för tre kommuner, deras bolag och kommunalförbundet Brandkåren Norra Dalarna – totalt 14 arbetsgivare. Mellan 4 500 och 5 000 lönespecifikationer produceras varje månad. Vårt uppdrag är att ge service och stöd till våra kunder och se till att alla medarbetare får rätt lön varje månad. Vi är 14 ambitiösa och engagerade medarbetare med stora mål att bli ännu bättre på det vi gör. Vi arbetar med moderna digitala verktyg och har stort fokus på kvalitet och effektivitet. Som systemförvaltare hos oss blir du en del av ett engagerat team som ser till att löneprocessen fungerar smidigt – varje gång! Vi ser fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter Som systemförvaltare på vår löneenhet har du en central roll i att säkerställa att vårt lönesystem fungerar effektivt och stödjer verksamhetens behov. Du arbetar nära våra lönehandläggare, IT-avdelningen och externa systemleverantörer. I rollen ingår både daglig drift och långsiktig utveckling av våra system och processer. Tillsammans med dina kollegor planerar, utvecklar och förbereder du verksamheten vid uppgraderingar av systemet och andra förbättrings- och förändringsaktiviteter.  I rollen som systemförvaltare kommer du att: ansvara för den tekniska driften av vårt lönesystem och kontakten med IT-enhet, leverantör och verksamheter i samband med systemuppdateringar. planera och genomföra lönekörningar och säkerställa att tidsplaner hålls. hantera behörigheter och säkerställa att rätt personer har rätt tillgång till systemets funktioner. felsöka och åtgärda tekniska problem samt agera kontaktperson mot systemleverantörer. optimera och utveckla lönesystemet genom att implementera nya funktioner och integrationer. ge teknisk support och utbildning till lönehandläggare och andra användare. säkerställa att dataöverföring och integrationer mellan lönesystem, HR-system och andra applikationer fungerar korrekt. delta i förbättringsprojekt och utveckla arbetsprocesser inom löneenheten upprätta och underhålla rutiner för ditt arbetsområde. behöva vara väldigt bra på att dokumentera. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort intresse för system och processer, kombinerat med en känsla för struktur och kvalitet. Du är analytisk, noggrann och anpassar dig lätt till förändringar. Din kommunikativa förmåga och ditt intresse för att hitta lösningar är en stor tillgång. Du arbetar med en helhetssyn och sätter verksamhetens bästa i fokus. Genom att planera, organisera, prioritera och dokumentera säkerställer du att arbetsuppgifter hanteras på ett strukturerat och effektivt sätt. Sist men inte minst är du nyfiken och kreativ, alltid på jakt efter förbättringar. Vi ser att du har: eftergymnasial utbildning inom IT eller lönespecialistyrket, alternativt utbildning som vi bedömer likvärdig. erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning inom lön eller liknande områden, gärna med lön/hr-system för offentlig verksamhet. goda kunskaper i svenska och förmåga att kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt Meriterande om du har: kunskap om löneprocesser och arbetsrättsliga regler. erfarenhet av att arbeta med integrationer mellan olika system och applikationer. erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit projekt inom systemutveckling. Bra att veta Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, dagtid. Det finns viss möjlighet att arbeta delvis hemifrån, minst 50 procent av tiden ska vara på plats (och vi har roligt när vi ses). Arbetsprover kan komma att bli aktuellt vid intervju. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare