Service och- logistikkoordinator
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Logistikkoordinator
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Spectral AB är ett litet högteknologiskt företag som förser Nordens ledande industrier och universitet med produkter för att förstå material ned till mikro- eller nano-skala. I grunden är vi ett familjeföretag och vårt team har varit verksamt i Norden sedan 1995. Teamet har en bred erfarenhet inom både mikroskopi och materialsektorn, vilket gör att vi kan arbeta nära kunder inom en rad olika applikationer.

Nu söker vi en Service och- logistikkoordinator till vårt team. Som Service och-logistikkoordinator hos oss kommer du att få arbeta brett med både våra kunder och samtliga medarbetare internt. Då vi är ett mindre bolag hjälps vi åt och samarbetar för att ge våra kunder bästa möjliga service och leverans. Du kommer att ha en viktig roll hos oss där du ser till att produkter och material kommer fram i tid samt förser våra tekniker med det som behövs för att de ska kunna utföra sitt arbete. Du kommer att ha mycket kontakt direkt med våra kunder då det är dig de kommer att höra av sig till i första hand gällnade våra tjänster.

Vi erbjuder dig en bred roll där du får arbeta med service, logistik och ekonomi, en roll som du får vara med att forma tillsammans med oss. Vi tror på flexibilitet och frihet under ansvar. Då vi är ett mindre bolag är vi vana vid att alla arbetar som ett team och ställer upp för varandra. Varmt välkommen till oss!

I denna rekrytering samarbetar Spectral med Randstad. Urval och intervjuer kommer att påbörjas från och med den 7.e januari och efter detta datum hanteras löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected]

Ansvarsområden

  • Hantera kundorder. Beställa, ta emot order och fakturera
  • Leveransbevakning och tull dokumentation
  • Ansvara för lager, ta emot leveranser och kontrollera tillgänglighet av material och lagersplast
  • Ansvara för att beställa och skicka material till servicetekniker
  • Följa upp serviceavtal och ansvara för nyförsäljning av dessa
  • Hantera offerter och fakturering kopplat till våra serviceavtal
  • Ansvara för att uppdatera viktig information i våra interna system kopplat till order och material för att säkerställa att leveranser till kunder och intern personal levereras enligt tidplan
  • Rapportera in vår verksamhet i Norge, såsom arbetstid, handel och tull

Om tjänsten:

  • Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en inledande prövotid om 6 månader
  • Arbetstider måndag till fredag ca 8.00-17.00
  • Vi befinner oss just nu i lokaler på Lidingö men har planer att flytta inom en framtid, då till norra delen av Stockholm, kanske Solna

Kvalifikationer

  • Gymnasial utbildning med inriktning ekonomi alternativt YH-utbildning med inriktning logistik
  • Ett par års arbetslivserfarenhet från en roll där du arbetat med logistikflöden där du arbetat med beställningar, levarsuppföljning, kundavtal och kommunikation med kunder och leverantörer
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har god förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift
  • Du har erfarenhet från att arbeta i system för order/lager/fakturering och CRM/kunddatabas samt MS-Office, Word, Excel och Outlook. Erfarenhet av våra specifika system Fortnox och Zoho är givetvis en fördel men inget krav
  • För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel, prestigelös och initiativtagande. Vi värdesätter våra kunder högt och därför söker vi dig som alltid har fokus på kunden och värdesätter samarbetet med dessa likväl som hos oss internt

Om företaget

Spectral AB

Mats Eriksson förklarar: ”Spectral AB är resultatet av en lång familjetradition och är en fortsättning på det bolag mina föräldrar startade 1979. Vi har ett mindre antal leverantörer av utrustning baserade i Tyskland, USA, Kanada, Schweiz, Tjeckien, Storbritannien och Japan som vi jobbar nära tillsammans med. Med dessa har vi i princip exklusiva avtal för de Nordiska länderna där vi tillhandahåller produkter och support. Våra kunder finns inom både industri och akademi samt nästan alla områden. Från gruvor och metallindustri till läkemedel och bioteknik. Från stål till litiumbatterier till virus. Vissa kunder är väldigt stora företag och en del är mindre startups som vi följer på deras tillväxtresa. Men gemensamt för alla är att vi arbetar tillsammans under många år och skapar på så sätt långa relationer med våra kunder. Vi har kunder från Sönderborg i södra Danmark till Tromsö i Norra Norge, Från Reykjavik på Island eller Bergen i västra Norge till Joensuu i östra Finland. Samtliga Nordiska länder sköts från vårt kontor och av vårt team i Stockholm, Göteborg eller Lund. Vår verksamhet är till hälften fokuserad på försäljning av system och produkter, ofta för mångmiljonbelopp, och till hälften att ge våra kunder service och support över flera årtionden.”

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec