Garantiansvarig och Teknisk Support till Suzuki
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Teknisk support Garantiansvarig
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av garantihantering och besitter god fordonsteknisk kunskap? Då kan tjänsten som Garantiansvarig och Teknisk Support hos Suzuki vara perfekt för dig! I denna roll innehar du en nyckelposition inom vår servicemarknadsavdelning, där du säkerställer att våra kunder får förstklassig service. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget, våra återförsäljare, verkstäder och slutkunder. Arbetet kombinerar operativa uppgifter med strategiskt fokus. Huvuddelen av din tid ägnas åt att tillhandahålla teknisk support till våra återförsäljare, vilket gör denna uppgift till en central del av rollen. Du ansvarar även för att optimera garantihantering och driva utvecklingen av återkallningskampanjer. Utöver det arbetar du också med att öka försäljningen av reservdelar och tillbehör, samt med att utveckla kampanjer och strategier för att stödja återförsäljare och verkstäder. Ditt arbete bidrar med analyser och statistik för att stödja beslutsfattande inom organisationen. Dina ansvarsområden: - Hantera garantier och återkallningskampanjer med fokus på kundnöjdhet och affärsnytta - Utveckla och implementera strategier för att öka försäljningen av reservdelar och tillbehör - Ge teknisk support till återförsäljare och verkstäder - Koordinera reklamationsärenden och bistå med utbildningar för återförsäljare - Bidra med analyser och statistik för att stödja beslutsfattande inom servicemarknaden Din Profil Du är en strukturerad person med ett öga för detaljer och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa sammanhang, identifiera mönster och hitta lösningar, samtidigt som du har en stark känsla för kundservice. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och trivs i en roll där du får kombinera administration med flertalet kontaktytor. Kvalifikationer: - Dokumenterad erfarenhet av garantihantering, reservdelshantering eller liknande områden, med god förståelse för operativa processer och kundservice av högsta kvalitet - Dokumenterad fordonsteknisk kunskap - Goda analytiska färdigheter - Stark kommunikationsförmåga - Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel Om företaget Louwman Sverige AB är ett helägt dotterbolag till nederländska Louwman Group, en av Europas största företagsgrupper inom bilhandel och mobilitet. Louwman Sverige är sedan 2008 importör av Suzukis personbilar. Förutom att distribuera Suzuki via auktoriserade återförsäljare säljer Louwman Sverige även Suzukibilar direkt till slutkund online samt via egna virtuella butiker, ”Omnitailers”, i Lund, Göteborg, Småland och norra Stockholm. Louwman Sverige AB:s ambition är att växa inom mobilitetsområdet och med början under 2024 kommer fler affärsområden att adderas till den svenska Louwman-verksamheten. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Alida Antonsson på telefonnummer 070-664 65 81 eller av rekryterare June Pärnänen på telefonnummer 070-622 60 19. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Tekniker Teknikchef Eltekniker Servicetekniker Teknisk ingenjör Fältservicetekniker
11 dec
Tekniker Teknikchef Eltekniker Servicetekniker Teknisk ingenjör Fältservicetekniker
11 dec