Arbetsbeskrivning
Åklagarmyndigheten söker en lokalspecialist till lokalförsörjningsenheten med placering i Göteborg. Rollen innebär bland annat att vara kravställare och hyresgästsrepresentant i dialogen med fastighetsägare samt att bevaka lokalförsörjningsfrågor och fungera som intern kravställare och projektledare i olika lokalprojekt.
Enheten ansvarar för myndighetens totala lokalförsörjning samt för kontorsservicen vid huvudkontoret. För närvarande består den av totalt sju medarbetare, varav fyra arbetar som lokalspecialister. Nu behöver vi förstärka enheten med ytterligare en lokalspecialist. Är det dig vi söker?
Dina arbetsuppgifter
Som lokalspecialist är du involverad i flera parallella projekt och processer av varierande storlek och komplexitet. Du har en kontinuerlig och nära dialog med flera olika åklagarkammare och andra delar inom myndigheten, såsom exempelvis it-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Du har även dagliga externa kontakter med fastighetsägare, förvaltare och leverantörer. Som lokalspecialist vid Åklagarmyndigheten arbetar du såväl med strategisk lokalförsörjning som med operativ projektledning.
Som lokalspecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta att:
Kravställa inför ny- och ombyggnationsprojekt
Projektleda och delta i ny- och ombyggnationsprojekt
Identifiera lokalbehov och genomföra förstudier
Genomföra hyresförhandlingar
Förvalta och följa upp hyresavtal
Utveckla och förvalta lokalprogram och rutiner
Hantera fakturor och följa upp budget
Din placering kommer att vara vid Åklagarmyndighetens lokaler i Göteborg men arbetet innebär även resor till myndighetens arbetsplatser runtom i landet.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
relevant högskole-/universitetsexamen eller annan utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer relevant
flera års väl vitsordad erfarenhet av arbete med fastighets- och lokalfrågor i rollen som projektledare, lokalstrateg, lokalspecialist eller lokalförsörjare
goda kunskaper i fastighetsjuridik
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Som person vill vi att du
har en god administrativ förmåga
är ansvarstagande
är lösningsorienterad
har en god samarbetsförmåga med andra delar av organisationen och med gruppen du arbetar i.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbete på en myndighet eller inom annan offentlig verksamhet i en liknande roll
god förhandlingsvana
god fastighetsteknisk kunskap.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi drygt 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan idag!