Förvaltningsledare/Objektspecialist IT till Micasa Fastigheter
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Objektspecialist Förvaltningsledare
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av att arbeta med systemstöd? Är du lösningsorienterad och uppvisar samarbetsvilja? Då kan du vara rätt person för tjänsten!  Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.  Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa Förvaltningsledare/Objektspecialist IT som vill vara med och bygga framtidens Stockholm. Om tjänsten  I rollen som Förvaltningsledare/Objektspecialist IT ansvarar du (tillsammans med systemleverantören) för den dagliga driften av system som ingår i förvaltningsportföljen inkl. integrationer mellan ingående system i förvaltningsobjekten dvs ansvar för releaser/uppgraderingar, backup system, genomföra och dokumentera integrationer, godkänna och följa upp, kommunicera och planera tillsammans med berörda i bolaget. Här ingår att, om möjligt förutse, övervaka och vid eventuella avvikelser eller störningar felsöka, problemhantera och åtgärda fel tillsammans med leverantör och att driftrutiner och system dokumenteras Huvudsakliga arbetsuppgifter: Expert på bolagets IT-miljö som förvaltningsledare och objektspecialist för flera system. Att upprätta och uppdatera systemdokumentation i förvaltningsplaner samt löpande arbete med ändringshantering dvs åtgärder i syfte att hantera förbättringsåtgärder och ändringar som initierats i verksamheten. Agera beställare, kravställare och följer upp leveransen inom server och applikationsdrifttjänster, databastjänster (Microsoft SQL). Arbeta proaktivt med utveckling och förbättringsförslag rörande IT - både avseende system, infrastruktur och arkitektur. Göra tekniska bedömningar, rekommendera beslut samt ge förslag kopplat till den tekniska utvecklingen och förvaltningen. Projektleda och stödja förvaltningsledare i verksamheten vid förstudier, utformning av kravspecifikationer och definition av effektmål Tillsammans med IT-kollegor bevaka och fördela ärenden som kommer till IT-supporten, för lämplig hantering och rutinutveckling.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, datateknik eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med metoder och verktyg för införandeprojekt och löpande förvaltningsstyrning Flera års erfarenhet av arbete med att ta fram förvaltningsplaner, hantering av rättningar och planering av vidareutveckling. Beställarkompetens med erfarenhet av kravhantering och systemintegrationer Dokumenterad erfarenhet (som leverantör eller som beställare) av leverans av den typ av driftstjänster som ingår i ansvarsområdet, exempelvis serverdrift, databasdrift, switchar, applikationsdrift. Förtrogen med Windowsmiljöer. God kunskap och förmåga att uttrycka sig i svenska och engelska, i tal och skrift  Det är meriterande med: Kunskap eller erfarenhet om projektstyrningsmodeller Förvaltning av system inom kommunal eller offentlig förvaltning Förståelse för nätverk och nätverksplanering Förståelse för uppbyggnad av databaser (främst SQL) och erfarenhet av IT-säkerhet Systemkompetens inom Fast2, Insikt, EpiServer, Sharepoint, Wordpress och Stockholms stads projektmodell Lilla Ratten. Erfarenhet/kännedom om ITIL som stadens nyckelleverantörer arbetar efter Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående som person och har förmågan att på ett strukturerat sätt prioritera och planera ditt arbete. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och noggrann i ditt angreppssätt. Vi ser att du uppvisar stor samarbetsvilja, då du i rollen kommer ha flertalet kontaktytor - både internt och externt.  I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt. Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag som är den 6 januari 2025. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Filip Johansson eller Helena Brejke HR-generalist. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare