Utredare till Avesta kommun
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Utredare
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Denna roll kommer vara organisatoriskt placerad på kvalitet- och utvecklingsenheten, men du kommer även vara en del av omsorgsförvaltningen. Omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, hemsjukvård, individ och familjeomsorg samt omsorg om funktionshindrade. Vi har närmare 860 tillsvidareanställda och en budget som omsluter ca 670 milj. kr. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom flera områden. Vi levererar välfärd till alla invånare i Avesta kommun med behov av stöd inom dessa områden. Har du ett starkt samhällsintresse och ett hjärta som slår lite extra för att bidra till utveckling av omsorgen? - Då tycker vi att du ska söka! ARBETSUPPGIFTER I denna tjänst arbetar du främst riktat mot omsorgsförvaltningen, men även med kommunövergripande utrednings- och utvecklingsarbete. Fördelningen av arbetet kommer variera utifrån behov. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att planera, leda, genomföra och presentera uppdrag och utredningar som initierats av tjänstepersons- och/eller politisk ledning. I detta ingår att bland annat svara på medborgarförslag, remisser och motioner, ta fram statistik samt utveckla och följa upp styrdokument. Du bidrar till att arbeta med förvaltningens övergripande kvalitetsutveckling och är en sammanhållande kraft i delar av förvaltningens framtagande av olika underlag. Du stöttar även verksamheterna i verksamhetsutveckling, utredningsmetodik, processkartläggning och projektarbete. Du arbetar både självständigt och i samarbete med andra. Arbetet bygger på samverkan med våra verksamheter och ibland även extern samverkan. Du ingår i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp och arbetar nära förvaltningschef och resultatenhetschefer. Du representerar också omsorgsförvaltningen i kommunövergripande forum samt i viss mån Avesta kommun i nationella forum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse samt kunskap och engagemang för socialtjänst och vård- och omsorg. Du trivs med att driva utveckling framåt och din goda samarbetsförmåga gör att du får med dig andra i dina utvecklingsuppdrag, utredningar och projekt. Du är flexibel och har en förmåga att lätt växla mellan att arbeta strategiskt samt operativt. Som person sporras du av att ta dig an nya uppdrag och utmaningar, du arbetar med lätthet med komplexa frågor och kommer med hållbara lösningar. Även om stöd finns behöver du i den här tjänsten ta ansvar för att organisera och strukturera det egna arbetet. Då du kommer arbeta kommunövergripande i vissa frågor är det viktigt att du tar initiativ och bygger en stark samverkan med de parter som uppdraget berör. Digitala lösningar är naturligt för dig och du har lätt för att lära dig nya program och system. För tjänsten behöver du: • Socionomexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk utbildning på högskole-/universitetsnivå • Erfarenhet av att leda utrednings- och eller utvecklingsarbete • Vara bekväm att tala inför andra • Ha en god stilistisk förmåga i skrift • Ha ett intresse för statistik, jämförelser, omvärldsbevakning • Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation • Kunskap inom antingen kommunallagen, förvaltningslagen, socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen. ÖVRIGT Det som är grundläggande för oss i Avesta kommun är att vi gör det tillsammans. Det är ett viktigt samarbete med medborgaren i fokus för att ge bästa möjliga service. Vi vet att vi gör skillnad och den stoltheten genomsyrar alla led, oavsett yrke känner vi en stark meningsfullhet i våra arbeten. Tillsammans är vi omtänksamma, hjälpsamma och vi visar respekt för dem vi möter. Vi erbjuder dig en arbetsplats fylld av omtanke, trygghet och energi - för det är kraften i människan som gör det. Hos oss blir du en del i ett starkt kollegialt samarbete och stöd. Du får ett varierande och meningsfullt uppdrag, där du får träffa människor och göra skillnad i tillvaron för den du möter. Det finns ett tryggt ledarskap som uppmuntrar till feedback och ett kollegialt utbyte som leder till personlig utveckling. Vi har även tillgång ett stort utbud av interna utbildningar och externa utbildningar som ger dig förutsättningar att utöka din kompetens. Vi har en hög delaktighet och här har du möjlighet att påverka din arbetsvardag. Vi siktar på att skapa den bästa kvalitén till våra medborgare och upplever att vi bidrar till samhällets utveckling. Även om det kan ibland vara utmanande att arbeta i en offentlig verksamhet, utvecklar det oss dagligen. Vi löser saker tillsammans, hos oss är du en i teamet. Förutom en trygg arbetsplats har vi även förmåner som vi uppskattar, som bland annat; • friskvårdstimme, • friskvårdsbidrag • 30 fria bad i våra badhus. • flexibel arbetstid • Möjlighet till distansarbete • 80/80/100 för dig som börjar närma dig pensionsålder. Vi ser att detta bidrar till en mer balanserad vardag och ett hälsosamt förhållande mellan arbetsliv och privatliv. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk