Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Mark- och infrastrukturenheten tillhör stadsbyggnadsavdelningen som är en del av samhällsbyggnadsförvaltningen.
Stadsbyggnadsavdelningens uppdrag ingår i hela
samhällsbyggnadsprocessen. Avdelningens ansvarsområden rör samhällsplanering så som till exempel framtagande av detaljplaner, mark och exploatering, bygglov, GIS, mätningstjänster, drift och underhåll av gator, parker samt bostadsanpassning.
Det är mycket som händer i och kring Lysekils kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en drivande part för samhällsutvecklingen och befinner sig i en spännande utvecklingsfas med kommande investerings- och exploateringsprojekt framför sig.
Mark- och infrastrukturenheten består av teamen mark och exploatering, karta, mät och GIS samt drift. Inom driftteamet är vi fyra medarbetare och vi söker nu efter en engagerad och driven mark- och gatuingenjör. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade kollegor där vi gemensamt hjälps åt för att lösa våra uppdrag.
Arbetsuppgifter
Som mark- och gatuingenjör i Lysekils kommun ansvarar du för drift och underhåll av kommunens väg- och gatunät samt övriga infrastrukturella anläggningar. Du arbetar långsiktigt och strategiskt och du har ekonomiansvar för drift, underhåll och reinvesteringar inom ditt ansvarsområde. Budget och uppföljning är två viktiga verktyg för dig för att få både den löpande driften och den långsiktiga planeringen att fungera. Du kommer också driva projekt kopplade till anläggning, både inom underhåll och nybyggnad, samt ansvara för kommunens dagvattenhantering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för samhällsbyggnadsfrågor och vill vara en del i utvecklingen av Lysekils kommun.
Du är en engagerad, strukturerad och drivande person som har en vilja att åstadkomma resultat med hög kvalitet. Du är en kommunikativ lagspelare som är bra på att skapa goda relationer och du har en god förmåga att uttrycka dig samt behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vi värdesätter en positiv inställning och ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi arbetar tätt ihop i teamet så vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Du ska ha högskoleutbildning inom till exempel trafik, väg och vatten eller motsvarande. Alternativt ha en gedigen arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av avtalsuppföljning av drift- och entreprenadavtal, kunskap och erfarenhet inom entreprenadjuridik, AB04, ABT06 och AMAanläggning, grundkunskap i Auto Cad samt erfarenhet av att arbeta som beställare i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Villkor
B-körkort.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.