Kundrådgivare till vår butik
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Kundrådgivare Företagsrådgivare
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kundrådgivare till vår butik

MacRent fortsätter att växa med stormsteg!

Vi expanderar i rask takt och behöver utöka vår personalstyrka därefter. Vi söker nu fler kundrådgivare till vårt glada, energifyllda team i vår butik i Stockholm.


Om MacRent

Sedan 1998 har vi varit pionjärer inom Apple-leasing och servicelösningar för företag. Vi har utvecklat en världsunik serviceportal och erbjuder marknadens mest flexibla lösningar för företag som vill ha smidig tillgång till Apple-produkter. Hos oss möter du en familjär och snabbfotad organisation där varje medarbetare gör skillnad.

Vi är auktoriserade av Apple att sälja, hyra ut och reparera Apple enheter, och gör allt detta under ett och samma tak i centrala Stockholm.

Med det sagt kan vi stoltsera med att säga att vi är äldst i branschen vad gäller att paketera IT-drift på ett attraktivt sätt. Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa serviceupplevelse med fokus på kvalitativa reparationer, snabb turn-around-time och proffsigt bemötande.


Om tjänsten

Som företagsrådgivare i vår butik i centrala Stockholm är du en del av ett familjärt team på drygt 10 personer och får axla en roll med bred variation av arbetsuppgifter Stockholms ledande Appleåterförsäljare.

Du är ansiktet utåt och din roll på företaget kommer vara att säkerställa så våra kunder får ett förstklassigt bemötande i vår butik samt via alla andra kontaktvägar.

Kontoret ligger i direkt anslutning till butiken och du kommer arbeta i både butiks-och kontorsmiljö.


Arbetsuppgifter

I butik:

  • Emottagande och inskrivning av kunders serviceärenden i vårt servicesystem och förbereda dessa ärenden till vårt team av tekniker.
  • Agera support och ge service i butik där enheter inte behöver skrivas in på service.
  • Rådgivning och försäljning till kunder i butik.
  • Administrera inkommande kunder i vårt affärssystem och skapa en anpassad köpupplevelse för varje kund.


På kontoret:

  • Orderhantering: Ta emot och hantera inkommande order via vår hemsida och mail, från orderläggning till leverans.
  • Kundservice: Agera support och hantera ärenden via vår telefonväxel och gemensamma mail för inkommande förfrågningar.
  • Försäljning: Inkommande via telefonväxel och mail.
  • Handlägga försäkringsärenden för avtalskunder.
  • Administrera nya avtal och nya kunder i affärssystemet.
  • Bibehålla relation med befintliga kunder samt arbeta för att hitta nya.


Din profil

  • Du har tidigare erfarenhet av kundbemötande i till exempel butik, affär eller restaurang.
  • Du är service-minded och professionell i din kontakt gentemot kund.
  • Du har ett intresse för Apple-produkter och datorer.
  • Du har en avslutad gymnasial utbildning.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.


Tjänsten passar dig som vill komma in i en roll där du får jobba brett och arbeta med alltifrån kundbemötande till mer administrativa åtaganden. Du får dessutom själv möjligheten att längre fram styra vilken del av arbetet du vill fördjupa dig inom. På MacRent ser vi till din individuella utveckling och kan erbjuda utbildningar produktutbudet, försäljning med mera.


Som person är du ansvarstagande och självgående; du ser till att dina uppgifter blir gjorda och tar stort ansvar för att du håller hög kvalitet i det du gör. Vidare uppvisar du en god samarbetsförmåga i arbetet med kollegor och har ett finger för relationsskapande gentemot kunder och besökare i butiken. Sist men inte minst är du affärsmässig och lyhörd för möjligheter till sälj och partnerskap med intresserade kunder. Vi lägger allra störst vikt vid de personliga egenskaperna!


Ansökan

Ansök till: [email protected]

Märk din ansökan med Kundrådgivare i butik.

Intervjuer sker löpande. Anställningen börjar med en provanställning.

MacRent är en rökfri arbetsplats.

Inför anställningen kan utdrag ur belastningsregistret komma att begäras ut.


  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Fast lön enligt överenskommelse
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Vid ytterligare frågor går det bra att kontakta Lisa Knutsson


Kontaktpersoner

Lisa Knutsson, Office Manager

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Ekonom Teamledare Controller Ekonomikonsult Affärsrådgivare Redovisningskonsult
Igår
Kundansvarig Företagsrådgivare
Igår