Uthyrningschef till Bostadsbolag i Gävle
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Chef Interimschef Uthyrningsansvarig
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ledare med ett genuint intresse för uthyrning och utveckling? Vår kund söker nu en interimchef till sin Uthyrningsavdelning. Här får du chansen att coacha ett engagerat team, utveckla arbetssätt och bidra till en bättre boendemiljö – allt i en organisation där trivsel och värderingar står i fokus.

Om uppdraget

Vi söker nu en interimchef till vår kunds Uthyrningsavdelning. Uppdraget är på heltid (100%) och förväntas pågå i 6 månader, med start enligt överenskommelse och möjlighet till förlängning. Arbetet sker huvudsakligen på plats i kundens lokaler i centrala Gävle, men distansarbete kan förekomma i samråd med den tillförordnade chefen för Kundcentrum, som du kommer att rapportera till.

Vår kund är ett stort bostadsbolag inom allmännyttan med många bostäder runt om i Gävle. Med över hundra års erfarenhet har de bidragit till en bra livsmiljö för Gävleborna och fortsätter att arbeta för att säkra framtidens bostäder och bidra till stadens utveckling. Ta chansen att vara en del av detta och bidra med din chefsexpertis!

Dina arbetsuppgifter

Som chef för Uthyrningen hos vår kund har du en nyckelroll i att stötta och coacha dina medarbetare i arbetet med att hyra ut hyresobjekt, såsom hyresbostäder, studentbostäder, andra särskilda boendeformer samt fordonsplatser. Arbetet sker på ett professionellt och konsekvent sätt, i enlighet med kundens uthyrningspolicy och regler.

I rollen som chef leder du utifrån vår kunds värderingar och fungerar som en förebild för både medarbetare och kollegor. Du har en tydlig och konstruktiv kommunikationsstil och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten och förbättra arbetssätt i samarbete med dina medarbetare och kollegor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Uthyrning, coachning och ledning av personal inom uthyrningsavdelningen
  • Förvaltning och utveckling av uthyrningsprocesserna
  • Mätning och övervakning av uthyrningsprocesserna för att säkerställa effektivitet och resultat. Detta skeri samarbete med närmaste medarbetare och överliggande chef i linjen

Ansvarsområden:

  • Operativt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal inom den egna avdelningen
  • Övergripande ansvar för avdelningens verksamhetsplanering
  • Bidrar till att nå bolagets mål som de är beskrivna i affärsplanens sju färdplaner.

Dina kvalifikationer

  • Har lång erfarenhet av uthyrning och att leda arbete inom området
  • Är strukturerad, prestigelös och målmedveten
  • Har förmåga att sätta upp mål och mätmetoder samt analysera resultat för att utveckla processer
  • God administrativ vana
  • Goda kunskaper inom IT-system via både dator, telefon och surfplatta
  • B-körkort

Den vi söker har en gedigen bakgrund inom uthyrning och erfarenhet av att leda denna typ av arbete som chef. Du är en kommunikativ, strukturerad och prestigelös ledare som inspirerar dina medarbetare att känna sig hemma – oavsett om det handlar om framgångar eller utmaningar.

För att lyckas som chef för Uthyrningen är det viktigt att du är utåtriktad och har ett genuint intresse för uthyrningsfrågor. Du förstår vikten av att sätta tydliga mål och mätmetoder för uthyrningsprocesser och har förmågan att analysera resultatet av dessa för att driva utveckling.

Meriterande

  • Högskoleutbildning eller motsvarande

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10/1-2025.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk