Rådgivare - Liv och Pension till Säkra i Helsingborg
Skicka ansökan 38 dagar kvar
Rådgivare
38 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Rådgivare - Liv och Pension till Säkra i Helsingborg

Säkra växer och söker en senior tjänstepensionsrådgivaremed fokus på företags- och privatkunder. Har du upparbetade kundrelationer, erfarenhet av tjänsterådgivning och drivs av att skapa mervärde? Då kan detta vara rätt roll för dig!

Om SäkraSäkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina drygt 500 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service.

Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras stora förmedlarnätverk har skapat förtroende hos våra kunder i över 35 år.

Om rollenSom Rådgivare inom Liv och Pension kommer du arbeta nära en engagerad och kundnära sakförmedlare i centrala Helsingborg. Tillsammans kommer ni att vara Säkras ansikte utåt och bygga vår verksamhet i området.

Du kommer fåmöjligheten att vara med och forma framtiden i en organisation som satsar stort och tar nya marknadsandelar. Säkra befinner sig i en expansiv fas, och som en del av teamet kommer du att få chansen att utvecklas både professionellt och personligt.

Säkra erbjuder en miljö där dina idéer värdesätts, din kompetens tas tillvara, och där du har möjlighet att nå en fantastisk utväxling – både vad gäller din roll och karriär.

Om du vill vara en del av Säkras resa framåt, tveka inte att söka redan idag! Här väntar stora möjligheter för dig som är driven, engagerad och redo att göra skillnad.

Rollen innebär:

  • Tjänstepensionsrådgivning: Arbeta med anpassade försäkrings- och pensionslösningar baserade på kundens behov och mål
  • Entreprenörskap: Aktivt bearbeta och attrahera företagskunder för att utveckla affären
  • Kundfokus: Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med såväl företags- som privatkunder
  • Affärsutveckling: Arbeta med helhetslösningar inom försäkring, investering och kapitalförvaltning
  • Nätverkande: Representera Säkra i relevanta lokala nätverk och sammanhang

Vem är du?

Vi söker dig som har fleraårs erfarenhet av rådgivning, gärna med fokus på liv- och pensionslösningar. Hos oss på Säkra blir du en del av ett dynamiskt företag som inte bara växer snabbt utan också har en stark och stabil ägare i ryggen.

För att lyckas i rollen behöver du:

  • Stark drivkraft och entreprenörsanda – där andra ser utmaningar ser du möjligheter
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt driva egna projekt från start till mål
  • Insuresec-licens (eller erfarenhet som gör dig kvalificerad att ta licensen)
  • Vana vid att arbeta strukturerat och digitalt – vi använder CRM-systemet LEO
  • Körkort, då kundbesök är en naturlig del av din vardag
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förmåga att representera Säkra på ett tillförlitligt och positivt sätt.

Vi erbjuderEtt stimulerande och utvecklande arbete i en bransch i ständig förändring. Hos oss får du:

  • Möjlighet att sätta din egen prägel på arbetet.
  • Regelbundna internutbildningar och konferenser för kompetensutveckling.
  • Ett engagerat och stöttande team som värnar om samarbete och erfarenhetsutbyte.
  • En central roll i att forma och utveckla Säkras verksamhet i Helsingborg.

Bli en del av vår vision att bli ett av Sveriges ledande förmedlarhus!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Säkra med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 26 januari 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om QARAT

QARAT är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting och Interim management med inriktning på chefer & specialister. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser.

Inom ledningsgruppsutveckling /grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Vårt kontaktnät är mycket stort och sträcker sig över många branscher. För oss är inte ett uppdrag för litet eller för stort, vi är prestigelösa i det vi gör och vårt måtto är att alltid överträffa både våra kunders och kandidaters upplevelse.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk